پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی در دیدار هیات نمایندگی علمای کشور سوریه با ایشان

1401/4/30

استان گلستان می تواند الگوی وحدت جهان اسلام باشد

آنهایی که اتحاد امت اسلامی را هدف دست نیافتنی فرض می کنند، بدانند استان گلستان می تواند الگویی برای جهان اسلام در زمینه وحدت و انسجام باشد. مردم شیعه و سنی این استان در میدان عمل، بیش از 40سال است تجربه  زندگی در کمال صفا و صمیمیت در کنار هم را دارند و تا الان هیچ مشکلی با هم نداشتند.
آیت الله حاج سیدکاظم نورمفیدی در دیداری که جمعی از علمای کشور سوریه با ایشان داشتند افزودند: وقتی که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد، دشمن چون به حقیقت این انقلاب پی برد، در سراسر کشور مخصوصا در نقاطی که شیعه و سنی زندگی می کند، شروع به توطئه کردند. در استان ما هم در اوایل انقلاب گروه های مختلف فکری و اعتقادی آمدند و می خواستند این منطقه را به هم بزنند. گروه های ضد اسلام و منافقین وارد استان شدند و دو بار در این استان جنگ بوجود آوردند، اما بحمد الله با بصیرت علمای شیعه و سنی نتوانستند کاری از پیش ببرند. و خدا را شاکریم که در این استان مردم عزیز و شریف شیعه و سنی در کمال صفا و صمیمیت زندگی می کنند. البته هنوز هم دشمن ما را رها نکرده و به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است. ولی شکر خدا تا حالا با بصیرت مردم شیعه و سنی منطقه، موفق نشده و نخواهند شد.
امام جمعه گرگان اضافه کردند: امروز امت اسلامی گرفتاری های بسیار زیادی دارد، به نظر بنده مهم ترین مسئله ای که امت اسلامی باید به آن توجه کند تا از زیر بار این مشکلات رهایی یابد، مسئله وحدت است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان گفتند: ممکن است با کشورهای غیر مسلمان رابطه هم داشته باشیم، اما نباید اجازه نفوذ در امت اسلامی را به آنها بدهیم. چون شاهد هستیم که برخی از آنها در کشورهای اسلامی توطئه می کنند و به دنبال مقاصد شوم خودشان هستند.
ایشان ادامه دادند: مردم ایران و سوریه درمواقع سخت در کنار همدیگر بوده و هستند، در زمانی که صدام حسین به دنبال این بود که جنگ ایرن و عراق را جنگ عرب و عجم  معرفی کند، مرحوم حافظ اسد در کنار مردم ایران ایستاد و توطئه صدام حسین و برخی دیگر از کشورها  که در اصل توطئه اسرائیلی بود را خنثی کرد،  ایران هم در مشکلات سال های اخیر پیش آمده برای سوریه که بسیار رنج آور و تلخ بود، در کنار مردم سوریه ماند. این نشانه این است که کشورهای ایران و سوریه دو برادر و در کنار هم هستند، مواضع رهبر معظم انقلاب درباره سوریه در دیدار اخیر رئیس جمهور ترکیه با ایشان نیز نشانه این برادری است.
آیت الله نورمفیدی گفتند:  از این نشست ها و دیدارهایی که برادران عزیز مسلمان در کنار هم  می نشینند و گفتگو می کنند، یقینا خدای متعال و پیامبر اسلام (ص) و همه اصحاب رسول خدا، خوشحال هستند و شیطان و ایادی آن از این گونه مجالسی را که امت اسلامی کنار هم می نشینند خشمگین و عصبانی می شوند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزودند: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آن باشیم که پرچم اسلام در زیر پرچم توحید وحدت امت اسلامی و وعده هایی که رسول خدا بر گرد این وحدت و همگرایی داده است قرار بگیرد  و بدانید خدای متعال به آنهائیکه که قدم در چنین راه هایی می گذارند وعده نصرت داده است.  از صمیم قلب از شما تشکر می کنم و خدا را شکر می کنم که به ما در این استان نعمت بزرگ وحدت شیعه و سنی را داده است.
لازم به ذکر است 17 نفر از علما و محققین برجسته کشور سوریه که در قالب هیاتی به ایران آمدند، به استان گلستان نیز سفر کردند، آنان ضمن دیدار با آیت الله نورمفیدی با بسیاری از علمای اهل سنت این منطقه نیز گفتگو داشتند و در این نشست ها از تدبیر آیت الله نورمفیدی به جهت ایجاد فضای وحدت و همدلی و تقریب مذاهب، در استان گلستان تشکر و قدردانی کردند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو