پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

حضرت آیت الله نورمفیدی در جلسه شورای فرهنگی استان :

1401/4/25

نمازهای جمعه مراکز فرهنگی و اعتقادی است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: نمازهای جمعه مراکز خدمات بسیار خوب فرهنگی و اعتقادی در جهت آگاهی بخشی سیاسی برای شرکت کنندگان بود و مردم با مسائل روز و آنچه برای امت اسلامی مضر بود، آشنا می‌شدند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، بیان کرد: این جزیره‌ای عمل کردن باید مشکلش حل شود، نظم و انسجام وظایف در مسائل فرهنگی مشخص شود تا امیدوار به آینده این مسائل باشیم.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: من به شخصه از نقادین محکم شوراهای فرهنگ عمومی به دلیل این که مصوبات آن ضمانت اجرایی نداشته، بودم.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: برخی از افرادی که در جلسات شرکت نمی‌کنند، عدم حضورشان را همین مساله نبود ضمانت اجرایی در مصوبات اعلام کردند، اما در دوره جدید شخص استاندار، این احساس تحول به وجود آمده است.
آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: کار فرهنگی باید در مدارس انجام شود تا نتایج آن در سال‌های بعد در جامعه مشخص و ملنوس شود.
امام جمعه گرگان افزود: کنترل و کاهش آسیب اجتماعی برنامه‌ریزی و اعتباربخشی می‌خواهد و باید در حد استان، فعال شود.
آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: تمام مجموعه‌های فرهنگی عضو شورا می‌توانند کار فرهنگی انجام دهند، اما باید برنامه‌ریزی شود تا موازی کاری نداشته باشیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کمیسیون فرهنگی می‌خواهد کمک به برنامه‌ها کند، باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
آیت‌الله نورمفیدی با گرامیداشت فرا رسیدن 5 مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور ، بیان کرد: ما نماز جمعه را عبادت معمولی نمی‌دانیم، بلکه یک جنبه حکومتی می دانیم در گذشته حکومت‌های ظلم و جور اجازه نمی‌دادند، نماز جمعه اقامه شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: زماتی که موانع برطرف شد، امام (ره) دستور به اقامه نماز جمعه دادند که در این ۴۳ سال، نمازهای جمعه مراکز خدمات بسیار خوب فرهنگی و اعتقادی در جهت آگاهی بخشی سیاسی برای شرکت کنندگان بود و مردم با مسائل روز و آنچه برای امت اسلامی مضر بود، آشنا می‌شدند.
آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: مسوولین استانی عنایت ویژه‌ای به این جایگاه داشته باشند.
امام جمعه گرگان به مساله جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: خاتم‌الانبیاء (ص)، در سه‌ جبهه اقتصادی، نظامی و فرهنگی کار می‌کردند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با شروع نهضت مشخص بود  که در پیدایش انقلاب  دنبال چه هدفی هستیم که به حول و قوه الهی مرحله به مرحله  این اهداف نمایان شد و نظام شاهنشاهی را برهم زد.
آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: وقتی دانشجویان پیرو خط امام جاسوس خانه آمریکا را زدند، انقلاب دوم برگرفته از انقلاب اول شکل گرفت.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: در ابتدای انقلاب مبارزه با شیطان‌ بزرگ شروع شد و امروز این مسیر در حرکت‌های رهبر معظم انقلاب محسوس است. مشکلات در جنگ اقتصادی وجود دارد و امیدواریم با راهی که رهبر انقلاب گشودند، مشکلات حل می‌شود، اما کمی نیازمند زمان هستیم.
آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: دشمن در میدان جنگ فرهنگی وارد شده که خطرناک است و مساله تبیین در این جبهه خیلی مهم بوده و لازم است مطابق با آن توطئه‌ها خیلی دقیق برنامه‌ریزی کنیم.
گفتنی است ؛در این جلسه از مادران شهیدان سیداحسان حاجی حتملو، حجت الله نوچمنی، یدالله ترمیمی و سیدرضا حسینی تقدیر شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو