پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/4/16

آیت الله نورمفیدی در دیدار اساتید حوزه علمیه با ایشان

مبناء ومحوراسلام خانه خداست ما دور هیچ قصر و بارگاهی نمی چرخیم یک قدرت فقط محور ماست و آن هم ذات اقدس الهی است

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار اساتید حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با ایشان، ضمن تسلیت شهادت امام باقر(علیه السلام) گفت: روزی که اسلام مثل مسیحیت مسیر اشتباهی را رفت امام باقر(علیه السلام) بود که در میدان ایستاد.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان افزود: بیشتر روایتی که در دست ما است از امام باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) بود و در دورانی قرار داشتند که شرایط اجتماعی و سیاسی درب‌های برای تربیت شاگردانشان باز شد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر گفت:در آستانه دو عید بزرگ ؛ عید قربان (عید توحید)وعید غدیر (عید ولایت )هستیم.
وی تصریح کرد: توحید مهم ترین مسئله جهان است  وبه عقیده بنده رابطه بین توحید و ولایت یک رابطه واقعی است در واقع رابطه سالم بین انسان و خدا حول محور توحید و خداشناسی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه نمود.
 نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید برمسئله توحید و بندگی خدا ، افزود: خدای متعال بهترین ها یعنی "انبیاء" را در کاروان بشریت انتخاب کرد که فریاد توحید سر بدهند ودر مقابل  طاغوت هایی که در عالم سعی بر آن داشتند مردم  عبد آنها قرار بگیرند راهنما و راهگشای بشریت باشند.
امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به اینکه عالم نمی تواند بدون متصدی و متولی باشد،تصریح کرد:بعد از انبیاء کسی باید بار مسئولیت آنها را به دوش بکشد .البته مسئله ولایت فقط زمامداری نیست عمده آن این است که متولی امر بزرگ دعوت مردم به توحید و بندگی و خداشناسی باشد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه اظهار داشت :در باب طواف خانه خدا باید گفت به هر حال هر کسی در این دنیا دور یک محوری می چرخد  حال می خواهد حول محور قدرت یا ثروت و یا شهوات نفسانی باشد اما اسلام مبناء ومحورش خانه خداست .ما دور هیچ قصر و بارگاهی نمی چرخیم یک قدرت فقط محور ماست و آن هم ذات اقدس الهی است .
نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به اینکه انسان ممکن است در زندگی یک دردها و یک خوشحالی هایی نیز داشته باشد،اظهار داشت: من به سهم خود با شکر نعمت های خداوند از صمیم قلبم خوشحال هستم هدفی که در تاسیس حوزه علمیه داشتم، به ثمر نشسته و در حال ثمردهی است که آثار و برکات آن با تربیت طلاب فاضل در سطح استان و کشور قابل مشاهده است .
 امام جمعه گرگان در پایان خطاب به اساتید حوزه ، گفت: شما سربازان امام زمان (عج) هستید بنابراین باید یاور امام زمان (عج) و همانند انبیاء الهی با تلاش و جدیت ناصر دین خدا باشید.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو