پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/22

پیام نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان به مناسبت روز جهانی استاندارد

آیت الله سید کاظم نورمفیدی با صدور پیامی ضمن تبریک روز استاندارد، گفت: توصیه اکید دین به انصاف در معامله و دقت در انجام کارها ، همان مفهوم دینی استاندارد است.

متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

در آیه شریفه « صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ » خداوند به صراحت از خود به عنوان آفریننده ای که هر چه خلق کرده در نهایت استحکام و اتقان بوده است، یاد می کند.

با اندکی دقت در آیات و احادیث به موارد بسیاری در دین مبین اسلام بر می خوریم که توصیه اکید به انصاف در معامله و دقت در انجام کارها شده است که در واقع این همان مفهوم دینی استاندارد است.

مطلع شديم سازمان ملی استاندارد ايران امسال، 100 ساله مي شود. اين تقارن صد سالگي را با بلوغ اقتصادي كشور كه بر مهار تورم و رشد توليد تاكيد دارد، به فال نيك مي گيريم و صد البته اين تقارن و بلوغ، سطح انتظارات را از اين سازمان به اعلا درجه مي رساند.

سازمان ملي استاندارد ايران و به تبع آن، ادارات كل استاندارد در سراسر كشور، دغدغه و البته رسالت حفظ ايمني و سلامت مردم را همواره در صدر مسئوليت ها و ماموريت هاي خود داشته اند، اما امروز با شرائط فعلي كشور، انتظاري به همان اندازه خطير به آن افزوده شده است. امروز مردم مي گويند و مي خواهند كه اقتصاد و معيشت آنان نيز دغدغه مسئولين باشد. لذا مصرانه از استاندارد انتظار مي رود در سياست هاي خود به نحوي برنامه ريزي كند كه توليد ملي، اشتغال كارگر ايران، رسيدن نان بر سر سفره مردم نيز ديده شده باشد كه اميرالمومنين حضرت علي (ع) به نيكي فرمود اگر فقر از در وارد شود، ايمان و دين و اخلاق از پنجره مي گريزد. پس اين نه تنها دغدغه مسئول و مدير در جامعه اسلامي، بلكه مي بايست ماموريت و مسئوليت او باشد كه به موازات انجام وظايف خود براي رفع فقر و رشد اقتصاد جامعه اسلامي و تامين معيشت مردم بكوشد.

اين روز و هفته را به تمامي مردم شريف و نيز سازمان ملي استاندارد ايران و گلستان تبريك می گویم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین پیام ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین پیام ها

آرشیو