پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

خانواده نهاد مقدسی است که کثرت آیات و روایات پیرامون مسائل مرتبط با آن ،نشان از اهمیت این نهاد نزد شارع مقدس دارد.
با توجه به اهمیت این نهاد و ضرورت تبیین معارف اسلامی درباره جایگاه و نقش خانواده د زندگی فردی و اجتماعی و لزوم آشنایی هر چه بیشتر شهروندان جامعه اسلامی با دستورات و سفارشات اسلام و معصومین(ع) درباره این نهاد، حضرت آیت الله نورمفیدی در ماه رمضان سالهای 1393 و 1394 سخنرانی خود در مسجد جامع گلشن گرگان را به این موضوع مهم و اساسی اختصاص دادند.
گفتار ایشان در کتابی با عنوان «تراز خانواده اسلامی، اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» تنظیم و منتشر شد.
معظم‏له در این مجموعه به بیان مطالبی درباره اهمیت تشکیل خانواده، خانواده کانون مودت و محبت، خانواده و مسائل جنسی، خانواده و بقای نسل، واسطه‏گری در تشکیل خانواده، مقدمات تشکیل خانواده، برخی از مستحبات ازدواج، مهریه یا صداق، صفات همسران شایسته، روابط بین همسران، حسن معاشرت یا هم نشینی پسندیده، مدیریت مرد بر خانواده، نشوز همسران، خانواده اخلاق مدار، آداب تحکیم خانواده، سلام کردن به یکدیگر، نرمش در کلام همسران، حلم و بردباری همسران، رفق و مداری همسران، همکاری در خانه، سپاسگزاری از یکدیگر، عفو و گذشت در خانواده، قناعت در خانواده، احترام متقابل همسران، تربیت اسلامی، نظام تربیت اسلام، تربیت فرزند در اسلامو ... پرداخته‏اند.
این کتاب توسط آقایان سید محسن صفایی و علی اصغر ورمزیار تنظیم و در سال 1399 انتشارات بوستان کتاب آن را در 552 صفحه چاپ و منتشر کرد.

 

box bgc

موضوع : تراز خانواده اسلامی


تاریخ انتشار :1399

ناشر :بوستان کتاب

تعداد بازدید : 293

book image