پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/12/22

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خواستار توجه وزیر علوم به زیرساخت‌های دانشگاهی شد

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار دکترمحمدعلی زلفی‌گل (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) با ایشان خواستار توجه ویژه، جدی و خاص شخص وزیر به زیرساخت‌های دانشگاهی و امور مربوطه به این حوزه شد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در این دیدار که در آغاز ورود وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان گلستان و در بیت‌الزهرا (س) گرگان برگزار شد، افزود: متاسفانه زیرساخت‌ دانشگاه‌های این استان مناسب و در خور شان، نام و جایگاه گلستان نیست.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: باید این وضعیت بهبود یابد و حوزه‌های علم و فناوری با حل مشکلات زیرساختی رشد، توسعه و پیشرفت کنند.
به گفته آیت‌الله نورمفیدی، حل چنین مسایل و مشکلاتی نیازمند توجه جدی وزیر و برنامه‌ریزی های منسجم و عملی شدن آنها است.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با یادآوری اینکه دانشمندان جامعه اسلامی، به خصوص در ایران بعد از بعثت حضرت محمد (ص)، رشد یافته اند، اظهار کرد: دانشمندان این دیار پرچمدار علم و دانش بوده اند و این مسیر بایستی همچنان ادامه داشته باشد.
آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه براساس وجود این عالمان و دانشمندان که در ایران رشد و نمود یافتند باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم، ادامه داد: بایستی به نقطه‌ای برسیم که افتخارات و پرچمدار بودن علم و دانش، بار دیگر در ایران اسلامی احیا شود.
امام جمعه گرگان افزود: البته امروز هم در بسیاری از مدارج علمی و در حوزه‌های مختلف به رتبه‌های بالای جهان رسیده‌ایم، اما این توفیقات نباید در ادامه مسیر متوقف شود بلکه پلی برای رفتن به مدارج بالاتر در حوزه‌های مختلف علمی باشد.
وی ضمن گرامیداشت سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی و نامگذاری این روز به نام روز "مهندس"، خاطرنشان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که همچون گذشته که دنیا به دانشمندان ایرانی نیاز داشت، امروز و آیندگان نیز نیازمند به دانش دانشمندان و متخصصان ایرانی باشند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: حوزه‌های مختلف توسط داشنمندان ایرانی با تکیه بر دانش و تخصص بومی، ایرانی و اسلامی باید بیشتر از گذشته شود و از نظر رتبه‌بندی و جایگاهی نیز نه تنها در آسیا و منطقه، بلکه در جهان اول و برترین باشیم.
آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: علم و دانش نباید معطوف به دانشگاه و حوزه‌های علمیه باشد بلکه باید در دل جامعه بسط و گسترش یابد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو