پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/12/18

آیت الله نورمفیدی:ریشه اعتقاد به خدا و بندگی او، کفر ورزیدن به طاغوت است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: به استناد آیات شریفه قرآن، توحید به معنای کفر ورزیدن به طاغوت و البته بندگی خداوند متعال است. بنابراین ریشه اعتقاد به خدا و بندگی‌اش، کفر به طاغوت است.

آیت‌الله سیدکاظم‌ نورمفیدی در سالروز ولادت امام زمان (عج) در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) با تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج)اظهارکرد: علما و روحانیون بزرگ علم و میراث رسول خدا (ص) را در طول تاریخ نگه داشتند و آن را امروز به ما رساندند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: پیامبر اکرم (ص) میراث بسیار خوب و گرانبهایی را برای ما به یادگار گذاشت اما واقعیت این است که ما یعنی مسلمانان قدر آن را به درستی ندانستیم.
وی با بیان اینکه دعوت به توحید، دعوت به خداوند و بندگی او مسئولیت مهم انبیای الهی بوده است، افزود: به استناد آیات شریفه قرآن، توحید به معنای کفر ورزیدن به طاغوت و البته بندگی خداوند متعال است. بنابراین ریشه اعتقاد به خدا و بندگی‌اش، کفر به طاغوت است.
آیت‌الله نورمفیدی با برشمردن یکی از ویژگی‌های اصلی طاغوت گفت: کسانی که می‌خواهند همه دنیا تحت سلطه آنان باشد، طاغوت هستند؛ همانگونه که فرعون طاغوت بود و همه دنیا را تحت تسلط و اختیار خود می‌خواست.
وی اضافه کرد: امروز آمریکا همین ادعا را دارد و طاغوت زمانه است. دیگر نمی‌توان گفت دین از سیاست جداست یا اینکه دین با طاغوت سر سازش دارد. امروز می‌بینیم آنهایی که نوکری آمریکا را می‌کنند، پول و سرمایه‌هایشان را هم‌در اختیار آنها قرار می‌دهند بازهم از سوی آمریکا به سخره گرفته می‌شوند. این روحیه طاغوت است. همانطور که درباره عربستان سعودی هم گفته بودند که این‌ها گاو شیرده هستند.
نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کفر به طاغوت و عدم سازش با طاغوتیان البته به معنای جنگیدن به همه دنیا نیست ضمن اینکه در مقابل جریان طاغوت نیز نباید تسلیم شویم.
وی در ادامه با تاکید بر وحدت مسلمانان بیان کرد: برنامه مهم دشمن ایجاد دعوا و تفرقه است و کسانی که به دنبال این مسائل هستند در دام دشمن افتاده‌اند.
آیت‌الله نورمفیدی خطاب به طلاب حاضر در مراسم عمامه‌گذاری گفت: امروز رسماً وارد این جرگه شدید. عمامه بر سر گذاشتن مانند لباس سربازی است و شما از امروز وارد میدان تبلیغ و دفاع از دین و خدمت به مردم شدید‌. باید مسلح و مجهز به سلاح علم شوید که کار سختی است و البته سخت‌تر از آن مهذب شدن است که باید به آن اهتمام داشته باشید.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو