پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/10/16

امام جمعه گرگان: تکریم مادران و همسران شهدا، یک مسوولیت همگانی است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز مادران شهدا گفت: تکریم و احترام به مادران و همسران شهدا، یک مسوولیت همگانی برای قدرشناسی از صبر و استقامت این بزرگواران است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: مادران و همسران شهدا با پیروی از حضرت ام‌البنین (س) در سختی های دوران دفاع مقدس بر شهادت فرزندان و همسران خود صبر پیشه کرده و راه استقامت حضرت ام البنین (س) را ادامه دادند.
 وی بیان کرد: مادران و همسران شهدا سختی‌ها را برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تحمل کردند و به همین دلیل تکریم آنان وظیفه تمامی افراد جامعه است.
 امام جمعه گرگان با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب توسط پهلوی اول گفت: رضاخان برای این کار مقدمه‌چینی‌ کرد و با ترویج القائاتی مانند ممانعت حجاب برای پیشرفت زنان، این توطئه را انجام داد.
 آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی در بالندگی استعدادهای بانوان گفت: در حال حاضر زنان مسوولیت‌های مهمی در دستگاه‌های گوناگون بر عهده دارند و ثابت کردند که داشتن حجاب اسلامی مانع رسیدن به موفقیت نیست.
 وی ادامه داد: مانع بودن چادر برای رشد و پیشرفت زنان، یک دروغ استعماری است اما دشمنان بدانند توطئه‌های آنان با هوشیاری دختران و زنان عفیف ایرانی به جایی نخواهد رسید.
 آیت‌الله نورمفیدی همچنین به رزمایش نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی در جاسک اشاره کرد و گفت: این رزمایش در شرق تنگه هرمز تا اقیانوس هند به منظور نشان دادن قدرت و توان نظامی نیروهای مسلح کشور به ویژه ارتش در برابر رجزخوانی عوامل آمریکا در منطقه و اسرائیل انجام شد.
 امام جمعه گرگان تاکید کرد: پیام این رزمایش برای این رجزخوانان این است که اگر کوچک‌ترین کاری انجام دهند، ایران از داخل سرزمین خودمان مراکز حساس اسرائیل و همه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو