پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/10/18

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:داشتن خانواده سعادتمند نیازمند آشناکردن فرزندان با فرهنگ نماز است

امام جمعه گرگان گفت: داشتن خانواده سعادتمند، نیازمند آشناکردن فرزندان با فرهنگ نماز از دوران کودکی است زیرا کودکانی که در مسیر نماز و عبادت خدا قرار گیرند، معصیت نخواهند کرد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه 17 دی 1401 در هفتمین اجلاس استانی نماز در آزادشهر اظهار کرد: ۱۲۰ آیه قرآن مربوط به نماز و یکی از نشانه‌های تاکید اسلام برای برپاداشتن این فریضه است.
وی بیان کرد: از آنجا که کودکان و نوجوانان مناسب‌ترین اوقات عمر خود را در مدرسه می گذرانند مانوس‌کردن آنان با فریضه الهی و ترغیب آنان به نماز نیازمند فراهم آوردن شرایط و امکانات متناسب در مدرسه است.
امام جمعه گرگان افزود: در فرهنگ اسلامی مدرسه جایگاه تربیت و پایگاه تعلیم است که هم باید اخلاق و فضیلت و معنویت را گسترش بخشید و هم علوم و فنون را تعلیم داد .
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: نماز آرامش و نشاط را به جان‌ها هدیه می کند و به ‌وسیله بازداشتن از بدی‌ها، آدمی را در هاله‌ای از روشنایی و انسان‌های باتقوا را در جوار قرب الهی قرار می‌دهد.
آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به نقش کلیدی والدین در تربیت فرزندان گفت: ایمان، محبت و عشق همراه با معرفت به دین اسلام در خانواده‌ها نقش می‌بندد و والدین در این مهم نقش کلیدی دارند.
وی افزود: متناسب با سنین افراد باید برای پاسخگویی به کودکان و نوجوانان استدلال آورد و آینده فرزندان با عشق و محبت به خدا تضمین خواهد شد.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان  گفت :باید از محیط موثر واثرگذار دانشگاه برای جذب نسل جوان و بهره بردن از این فرهنگ اصیل معنوی در راستای برپایی، محبوب ساختن و جذب آنها به این عبادت شیرین تلاش نمود.  
هفتمین اجلاس استانی نماز در گلستان با شعار «نماز، مدرسه، دانشگاه، خانواده و معلمان آینده» با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مسوولان شهرستانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر برگزار شد و در این مراسم از دستگاه‌های اجرایی فعال و امامان جمعه موفق در بخش نماز و همچنین از تعدادی از خانواده‌های شهدای استان تقدیر به عمل آمد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو