پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/10/15

آیت‌الله نورمفیدی: دشمنان توان دیدن رشد و پیشرفت کشور را ندارند

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: دشمنی‌های دیگران علیه کشور ما به علت رشد و پیشرفت جامعه ما در ابعاد مختلف است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه 15 دی 1401 در اولین نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف و مدیران کل ۱۱ استان شمالی و شمال شرقی کشور در سالن همایش‌های سازمان همیاری شهرداری‌های گلستان بیان کرد: باید در مراسم اعتکاف نگاه استکبار جهانی و جنگ شدید رسانه‌ای برای فاصله انداختن مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی به درستی به نسل جوان و جامعه تبیین شود و متولیان امر در مراسم‌های اعتکاف باید کارکردی روشنگرانه همچون ائمه جمعه باشند.
وی اظهارداشت: من به نوبه خود از سیاسی کردن اعتکاف مخالف هستم، اما این دیدگاه نباید با تبیین مسائل در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه باید شرایط حساس کنونی و هجمه‌ای که از سوی بدخواهان می‌شود به درستی درک کنند و حتی بدانند که وضعیت کشور در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بوده است الان در چه شرایطی است و با اتکای به توانمندی‌های علمی و جوانان مستعد به کجا خواهیم رسید که این همان مساله تبیین است که همه باید به آن توجه کنند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: باید فلسفه دقیق برگزاری اعتکاف و خلوتی که یک مومن با خدا برقرار می‌کند به درستی این فرصت الهی معتکفین بازگو شود تا به معرفت الهی دست یابند.
آیت‌الله نورمفیدی افزود: توحید، خداشناسی و رسیدن به معرفت الهی ریشه همه مسائل امروزی جامعه ما است و اگر فلسفه توحید به درست تبیین شود مسئله اخلاق و همه مسائل جامعه ما درست می‌شود.
وی بیان کرد: زمانی می‌توانیم معنویت را توسعه دهیم که در مقابل آسیب‌شناسی‌ها در بخش‌های مختلف جامعه را به موزات آن گسترش داده باشیم.
آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: اعتکاف و تمام فرائض دینی نیازمند حضور قلب انسان است، باید به این درجه برسیم که با حضور در این مراسم مهمان خانه خدا و عبادت می‌شویم و در واقع شرایط اعتکاف مانند شرایط احرام است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در گذشته شاهد حضور با معرفت بیشتر اما خلوت‌تر در اعتکاف بودیم، امروز که الحمدالله کثرت افراد در این مجالس را شاهد هستیم به تبع آن باید نهایت برنامه‌ریزی برای حضور افراد موثر برای بهره‌گیری درست تبیینی در سخنرانی باشیم تا ضمن اثرگذاری، آن خلوت راز و نیاز به درگاه الهی هر چه بیشتر دیده شود.
وی تاکید کرد: کثرت افراد باعث از بین رفتن خلوت می‌شود و باید تدبیری اتخاذ شود تا خلوت و کثرت از بین نرود که یکی از راهکارهای آن افزایش مساجد و اماکن است.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو