پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

پیام حضرت آیت الله نورمفیدی به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر ایران

1401/2/20

این نهاد با برکت در زمان بروز مصائب و رنج ها، همیشه در کنار مردم بوده و هست.

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه گرگان دراین پیام با تشکر از زحمات همه کارکنان جمعیت هلال احمر گفت: این نهاد با برکت در یکصد سال فعالیت خود به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علی الخصوص در دوران دفاع مقدس و همچنین پس از آن در زمان بروز مصائب و رنج ها، همیشه در کنار مردم بوده و هست.
متن پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

 

برخی امور در معارف الهی جایگاه والا و کم نظیری دارند و بر عمل به آنها بسیار تاکید شده است، یکی از مهم ترین و برجسته ترینِ این اعمال، خدمت به بندگان خداست.به ویژه خدمت به کسانی که متحمل آسیبی شده باشند.
قرآن کریم در آیات متعدد توصیه به رفع حاجات مردم کرده و در جایی می فرماید «وَ اَمَّا ما یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْاَرْضِ» (آنچه به مردم سود می‌رساند، در زمین می‌ماند)، این ماندگاری یقینا از مصادیق صدقه جاریه است که خیر آن هم در دنیا و هم آخرت از صاحب آن دستگیری خواهد کرد. در سیره معصومین علیهم السلام و کلام ارزشمند آنان نیز خدمت به خلق خدا شان و منزلت والایی دارد. به گونه ای که گویی این کار هم چون تقوا، جایگاه افراد را در نزد حضرت حق مُعیّن می کند. پیامبرخاتم صل الله علیه و آله وسلم می فرماید: «الْخلقُ عِیالُ الله فَاحبُّ الْخلق الی الله من نَفَع عیالَ الله و ادْخل علی اهلِ بیْتٍ سُرُوراً» (مردم عائله خداوند هستند. محبوب‌ترین آنها نزد خدا کسی است که سودش به خلق خدا برسد و خانواده‌ای را خوشحال کند.)
یکی از نهادهای ارزشمند که برای رفع نیازهای آسیب دیدگان تاسیس شده و در دوران عمر خویش، منشاء خدمات گران بهایی بوده، جمعیت هلال احمر است. این نهاد با برکت در یکصد سال فعالیت خود به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علی الخصوص در دوران دفاع مقدس و همچنین پس از آن در زمان بروز مصائب و رنج ها، همیشه در کنار مردم بوده و هست، خدمات و فعالیت های این جمعیت همواره باعث کاهش درد و رنج و رفع نیاز نیازمندان  می شود  و بهمین خاطر یک ارزش معنوی بزرگ محسوب می گردد و یقیناً نزد خداوند ماجور خواهد بود.
اینجانب ضمن تشکر از زحمات همه کارکنان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به ویژه برادران و خواهرانی که به صورت داوطلبانه در عرصه های مختلف از نیازمندان دستگیری می‏کنند،  به این عزیزان توصیه می کنم که  قربت الی الله و برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل رضوان الله تعالی علیه و همچنین منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی از هیچ تلاشی برای بازگشت امید و آرامش به آسیب دیدگان و فراهم آوردن زمینه و امکان آسایش آنان، فروگذار نکنند.و مطمئن باشند که در مسیر پر برکتی گام نهاده اند.
 از درگاه خداوند منان می خواهم به همه آنان توفیق بیش از پیش عنایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته
سیدکاظم نورمفیدی

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو