پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی درخطبه عید سعید فطر گرگان

1401/2/13

عید فطر روز بندگی خداست/ ارتباط با خدا و بندگی خدا اساس سعادت زندگی انسان است

فطریه ای که پرداخت می شود در اسلام دارای یک فلسفه ای است که مسلمانان در کمک به نیازمندان مورد اهمیت قرار می دهند.

آیت الله نورمفیدی امروز (سه شنبه ١٣ اردیبهشت) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی وحدت گرگان با تبریک عید گفت: عید سعید فطر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است، در این ماه برادران و خواهران مسلمان یک ماه خدا را بندگی کردند.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: در این ماه بندگی خدای متعال، مسلمانان نماز، روزه، تلاوت قرآن و سحرها همراه با استغفار را انجام دادند، امروز روز عید بندگی است.
وی با اشاره به خطبه ای از حضرت امیرالمومنین (ع)، گفت: آن حضرت در یک خطبه کوتاهی می فرمایند: مردم امروز یعنی عید فطر روزی است که آنهایی که در ماه مبارک رمضان بندگی کردند امروز روز پاداش است، پاداش شان را باید امروز بگیرند، آنهایی که با ماه مبارک رمضان ارتباطی نداشتند و اهل رمضان نبودند آنها زیان کردند.شاید اینجا درک کنند، بالاخره روزی خواهد آمد معلوم می شود که چه زیان بزرگی کردند کسانی را که اهل ماه مبارک رمضان نبودند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: آن حضرت می فرمایند مردم وقتی را که از خانه هایشان بیرون می آیید برای نماز عید فطر، شبیه به روز قیامت است.و گروه گروه به سمت مصلی های عید می آیید بخاطر بیاورید آن روزی را که از قبرها بیرون می آیید و همه به سمت صحنه محشر رهسپار می شوید. وقتی که آمدید در مصلی که نماز عیدتان را بخوانید بخاطر بیاورید آن روزی را که در محضر خداوند متعال خواهید ایستاد و وقتی را که بر می گردید از نماز به سمت خانه هایتان، بخاطر بیاورید که در روز قیامت مردم دو دسته می شوند یک عده ای به سمت بهشت هستند و یک عده ای هم به سمت جهنم اند.
وی اظهارداشت: مضمون همه این دعاها این است که ما در ماه مبارک رمضان و روزهایی که برای اقامه نماز عید فطر می آییم همه برای این است که ما به مقام عشق ذات اقدس الهی و بندگی خدا نزدیک کنیم که این دو اصل و اساس است.
نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه دوم نیز گفت: ما دو عید اسلامی داریم که مسلمان به عنوان اعیاد اسلامی گرامی می دارند و این دو عید ما با اعیاد دیگر فرق می کند.
وی افزود: هر جامعه ای برای خودشان روزهای عیدی دارند و معمولاً در روزهای عید یک اشتغالات خاصی هم دارند اما در عید اسلامی علاوه بر شادی معنوی، نشاط معنوی در این دو عید به وجود می آید.
آیت الله نورمفیدی گفت: در عید قربان هم همین طور است، بعد از اعمال حج و بعد از نماز عید قربان آن نشاط معنوی برای مومنین به وجود می آید. پس نشاط هم هست هر چند آن نشاط هایی که در بعضی از اعیادها نباشد اما نشاط معنوی وجود دارد.
 وی با بیان اینکه ارتباط با خدا و بندگی خدا اساس سعادت زندگی انسان در دنیا و آخرت است، افزود: بعد از این توجه به جامعه و مردم یکی دیگر از فواید عید قربان و عید فطر است.
آیت الله نورمفیدی گفت: در عید فطر همین فطریه ای که مومنین پرداخت می کنند برای فقرا و نیازمندان است، توجه به مردم بعد از توجه به خدا وجود دارد، در عید قربان هم همین طور گوشت قربانی را به نیازمندان می دهند که آن جا هم توجه به مردم و نیازمندان است.
وی با اشاره به اینکه امت اسلامی نمی تواند از این جهت غافل و بی تفاوت باشند، افزود: وقتی را که ما امروز می بینیم بسیاری از کشورهای اسلامی همچون مردم افغانستان، یمن و فلسطینی ها در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند.
امام جمعه گرگان گفت: بنابراین با توجه به این نکات مطرح شده در میان امت اسلامی، مسلمانان نمی توانند بدون توجه به جوامع اسلامی و بشری باشند.
وی افزود: فطریه ای که پرداخت می شود در اسلام دارای  یک فلسفه ای است که مسلمانان در کمک به نیازمندان مورد اهمیت قرار می دهند.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: همه مسلمانان وظیفه دارند که نسبت به ملت های مظلوم اسلامی همچون؛ افغانستان، یمن، فلسطین و ... هر کاری که می توانند انجام دهند و کمک و دستگیری کنند تا خداوند متعال این کشورهای مظلوم را از دست ستمگران جهانی هر چه زودتر نجات عنایت کند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو