پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/12/12

رفع گرانی‌های افسارگسیخته، مهم‌ترین وظیفه قوای سه گانه

خطیب نماز جمعه گرگان: نتیجه اقدامات انجام شده برای مهار گرانی، باید به صورت شفاف و دقیق به مردم اطلاع رسانی شود / این موضوع سبب خواهد شد تا دشمنان در القای ناتوانی مدیریت در کشور ناکام بمانند.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز گرگان اظهار کرد: قیمت کالاها بدون هیچ معیاری در حال افزایش است که در این شرایط دشمن فضا را برای القائات خود مناسب دیده و به دنبال نشان‌دادن ناکارآمدی مدیران کشور است.
امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: روز جوان، فرصتی است که باید به دنبال بیشترکردن نقش این گروه تاثیرگذار در جامعه باشیم.
آیت‌الله نورمفیدی افزود: برخی جوانان به جای پذیرش الگوهای علمی و شخصیتی اسلامی و ملی به دنبال تاثیر گرفتن از مدل مو، لباس غربی هستند که برای حل آن باید به دنبال کار فرهنگی بود.
وی بیان کرد: در جوامع اسلامی شخصیت‌هایی داریم که می‌توانند الگوی علمی و اخلاقی جوانان باشند.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: در کشور هم جوانان کارآمد و نخبه زیادی داریم که می‌توانند مشکلات اجتماعی و اقتصادی را حل کنند که باید به عنوان الگو و نمونه به سایر جوانان معرفی شوند.
وی همچنین با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) و روز احسان و نیکوکاری گفت: کمیته امداد برای رفع نیاز نیازمندان تشکیل شده و باید به سمتی برویم که نیازمند دستش به جیب خودش برود نه این که هر روز محتاج‌تر به کمک‌های این نهاد شود.
امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به ۱۵ اسفند و آغاز هفته درختکاری گفت: باید منابع طبیعی موجود را حفظ و افزایش دهیم و اگر بهره‌برداری از جنگل صورت می‌گیرد، برای احیا باشد.
وی به شرایط بحرانی خلیج گرگان اشاره کرد و گفت: اگر فکری به حال درختکاری و سرسبزی این نقطه از استان نشود به زودی مانند برخی استان‌های غربی کشور، گرد و غبار در این استان شمالی حاکم خواهد شد.
وی یادآور شد: درختکاری منافع اقتصادی دارد و کشاورزان بهتر است در اطراف زمین‌های درخت بکارند تا از منافع اقتصادی آن نیز بهره ببرند.
امام جمعه گرگان افزود: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور که از سوی دولت مطرح شده کار خوبی است و کشور به آن نیاز دارد، اما مردم باید صبور باشند، زیرا نتیجه این کار در دراز مدت مشخص خواهد شد.
وی همچنین به اجرای قانون مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت اشاره کرد و گفت: اجرای این قانون اگر بر اساس سیاست اصلی آن که درآمد حاصل از فروش املاک مازاد دولتی برای مردم و توسعه و رشد و پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های کشور هزینه شود، خوب است.

وی با اشاره به شنیده هایی در مورد فروش مدارس خیرساز از سوی دولت، شدیدا با این مسئله مخالفت کرد و افزود: من با این مسئله مخالفم، شعارش هم نباید مطرح شود، بیان کردنش هم به صلاح نیست چون دیگر کسی به سمت کار خیر نمی‌رود.

وی ادامه داد: نباید به کارهایی که خیرین انجام داده اند وارد شوید، این اقدام سبب بسته شدن درهای خیریه‌ها می‌شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو