پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/9/26

امام جمعه گرگان:قدرت علمی، بالاترین قدرت در سطح جهان/ حوزه و دانشگاه باید در شرایط کنونی مردم را روشن کنند

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز دیگر قدرت در مسائل نظامی و اقتصادی مطرح نیست بلکه قدرت علمی است و هر کسی قدرت فناوری و علمی آن جلوتر باشد، از قدرت بالایی برخوردار است.

صوت خطبه

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر روز (جمعه 25 آذر) در خطبه های نماز عباد سیاسی جمعه گرگان با اشاره به روز پژوهش، گفت: این روز، روز پژوهش و تحقیق است و از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: روزی قدرت نظامی، منشاء قدرت در جهان بود و هر کسی که قدرت نظامی قوی تری داشت حرف اول را می زد و بعد از آن مسائل اقتصادی به میدان آمد و در کنار قدرت نظامی کشورها را از قدرت بیشتری برخوردار شدند.
وی ادامه داد: امروز دیگر قدرت در مسائل نظامی و اقتصادی مطرح نیست بلکه قدرت علمی است و هر کسی قدرت فناوری و علمی آن جلوتر باشد، از قدرت بالایی برخوردار است.
آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: قدرت علمی امروز کشورها را در مسابقات جهانی روبروی هم قرار داده است و کسانی که بالاتر باشند جلوتر بوده و کسانی که پایین تر باشند، عقب تر هستند.
وی گفت: این روز به این دلیل نامگذاری شده تا جمهوری اسلامی ایران در زمینه علم و دانش و تحقیق و پژوهش پیشرفت کند و در دهه اخیر هم پیشرفت های خوبی داشته است.
امام جمعه گرگان افزود: جایگاه ایران از نظر علمی و فناوری رتبه 16 را در بین بیش از 200 کشور دنیا است و جایگاه خوبی است.
وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در کل کشور، از همه دانشمندان هسته ای و موشکی، هوا و فضا و زیمنه های علمی دیگر تشکر و قدردانی کرد که توانسته اند ایران را به جایگاه خوبی برسانند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به 26 آذر، روز حمل و نقل و راهداری و تشکر از سازمان حمل و نقل و راهداران، گفت: در جریانات اخیر کشور بسیاری تلاش کردند تا در حمل و نقل کشور مشکل ایجاد کنند و کامیونداران را به اعتصاب سراسری دعوت کردند تا کشور را مختل کنند ولی رانندگان و کامیونداران کشور تحت تاثیر این القائات قرار نگرفتند و گوش به این حرف ها نکردند و وظیفه شان را به نحو احسن انجام دادند.
وی به 27 آذر، سالروز شهادت آیت الله مفتح نیز اشاره کرد و ادامه داد: دکتر مفتح یک شخصیت علمی و حوزوی بود که در حوزه و دانشگاه برازندگی ویژه ای داشت و یک روحانی به روز بود.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: دست پلید منافقین این مرد و روحانی را از جامعه کشور گرفت و ایشان را در فضای دانشگاه به شهادت رساندند و به همین مناسبت روز شهادت ایشان از سوی امام راحل به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
وی گفت: وحدت به این معناست که دانشگاهیان و هم حوزویان قشری روشنفکر، عالم، دانشمند و آگاه هستند و به خصوص در این شرایط و بعد از انقلاب نقشه های دشمن را متوجه باشند و به ظاهر قضیه نگاه نکنند و به عمق قضایا نگاه کنند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به دشمنان ایران اسلامی، افزود: زمانی که ایران نوکر آمریکا بود اختیاری از خود نداشت و دشمن هم نداشته است اما آن روزی که امام (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ایران یک کشور مستقل است و زیر یوق هیچ قدرتی نمی رود و شعار نه شرقی نه غربی را مطرح کردند، دشمنان ایران هدیدا شدند.
وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی با اسرائیل و آمریکا همراهی می کنند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای مهم بودن این دو قشر است تا حواسشان به دسیسه های دشمنان باشد.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه امروز اعلام می کنند کشور ایران ویران است، اظهارداشت: امروز اروپا هم مشکل شدید اقتصادی دارد و مشکلات اقتصادی در کشور ما هم وجود دارد که باید حل شود.
وی گفت: این مسائل نباید باعث شود تا اشتباه کنیم. حوزه و دانشگاه باید در چنین مواقعی به کمک جامعه بیایند و مردم را روشن کنند.
آیت الله نورمفیدی افزود: امروز حوزه ما نسبت به گذشته بسیار متفاوت و به روزتر هم شده است.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو