پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/9/19

امام جمعه گرگان : تحریم های آمریکا و متحدانش در دنیا کند و بی اثر شده است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: تحریم‌های آمریکا و متحدانش در دنیا کند و بی‌اثر شده و این کشور با حرکت در مسیر سقوط با تحریم‌ دست و پنجه نرم می‌کند.

صوت خطبه

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهارداشت: تحریم به عنوان یک ادبیات سیاسی دنیا، از روش‌های دیکتاتوری بوده و در تاریخ هم سابقه دارد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دیکتاتورهای زمان پیامبران کاری می‌کردند تا انبیا منزوی شوند بطوری که پیامبر اسلام را سه سال در شعب ابی‌طالب محصور کردند.
وی گفت: این حربه تحریم برای سلطه و پیاده کردن کشورهای تحریم کننده بر علیه کشورهایی است که می‌خواهند بر آنان تسلط پیدا کنند.
امام جمعه ادامه داد: ایران از ۴۳ سال قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گرفتار تحریم بوده بطوری که در ۱۰ سال گذشته، هزار و ۸۱۶ نوع تحریم علیه ما اعمال شد.
آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران به بهانه‌هایی همچون دست یافتن کشورمان به پیشرفت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز، حضور قدرتمند در منطقه، دست یافتن به سلاح‌های موشکی قدرتمند دفاعی و همچنین به بهانه رعایت نکردن حقوق بشر در کشورمان است.
وی گفت: در مساله هسته‌ای ما نمی‌خواهیم بمب اتم بسازیم و دشمنان از این مساله ترس و هراس و واهمه دارند، در صورتی که هدفشان این است ما در مسائل هسته‌ای پیشرفت نکنیم.
آیت‌الله نورمفیدی در خصوص بهانه رعایت نکردن حقوق بشر در ایران و مدعی شدن تحریم کنندگان، اظهارداشت: آمریکا که مدعی این مساله شده اگر به سابقه خود بنگرد متوجه می‌شود از زمان کشتار بومیان آمریکایی (سرخپوستان) تاکنون بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است و حرف‌های آنان در این خصوص علیه ایران مسخره است.
امام جمعه گرگان بیان کرد: در مساله موشک‌ هم بنا به دستورات قرآن ما مسلمانان باید قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنیم تا دشمنان جرات نگاه چپ کردن به ما را نداشته باشند.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: در ساخت موشک و قدرت دفاعی به جایی رسیدیم که اگر بخواهند به ما چپ نگاه کنند، تمام مراکز نظامی آمریکا در منطقه را بمباران می‌کنیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا به دنبال تک قطبی کردن دنیا و سلطه خود به خصوص بعد از فروپاشی شوروی بود، اما باید بداند همه کشورها حتی ژاپن که به نوعی از او حرف‌شنوی دارد و عربستان سعودی که نوکرش است، دنبال چند قطبی شدن و حتی رابطه با چین هستند.
آیت‌الله نورمفیدی افزود: قدرت اقتصادی آمریکا از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته و بنا به اظهارات خودشان ایران که روزی حیات خلوتشان بود با روسیه و چین سه قدرت جهانی در مقابل آنها هستند.
امام جمعه گرگان تاکید کرد: ما به کشورمان حتی مسائل و مشکلات اقتصادی و پیشرفت‌هایش در عرصه‌های مختلف امیدوار هستیم و می‌دانیم مشکلات جامعه به ویژه مشکلات نسل جوان حل خواهد شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو