پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

امام جمعه گرگان:

1401/3/6

مسوولان قوا برای کنترل گرانی ها در کشور تدبیر کنند

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: نیاز است همه مسوولان اعم از دولت، قوه قضاییه و مجلس دست در دست هم دهند تا جلوی ایجاد گرانی‌ها را در جامعه بگیرند.

صوت خطبه

 

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهارداشت: بنابر حدیثی از امام صادق (ع) گرانی‌های بازار و اجناس آثار سویی همچون بداخلاقی، از بین رفتن امانت و سوءظن و افسردگی به همراه دارد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ما همه پیرو مکتب امام صادق (ع) هستیم و نباید جامعه به این سه اثر گرانی دچار شود.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: برخی گرانی‌ها از روی ناچاری بود که دولت برای آن تدابیری را اتخاذ کرد اما برخی در این میان به بهانه‌های مختلف بازار را به هم ریختند و دست به گرانی کالاها و اجناس دیگر زدند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با توجه به فرارسیدن روز مجلس که به فرموده امام راحل مجلس در راس همه امور است باید قوانینی را در خصوص این گرانی‌ها تدوین نماید تا باعث آزردگی حال مردم نشود.
آیت‌الله نورمفیدی افزود: مردم باید در جامعه راحت زندگی کنند و سوء‌خلق و افسردگی نداشته باشند.
امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان و کشته و مجروح شدن چندین نفر از هموطنان تاکنون اشاره کرد و ضمن اظهار همدردی و تسلیت با مردم خوزستان و بازماندگان این جانباختگان گفت: مسوولان باید با متخلفین این مساله که در نظارت‌ها کوتاهی داشتند برخورد جدی و قاطعانه‌ای داشته باشند تا دیگر شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری پیشاپیش روز ولایت حضرت معصومه (س) را گرامی داشت و گفت: این بانوی بزرگوار که به عشق برادر از مدینه حرکت کرد ولی به زیارت امام رضا(ع) نرسید و در قم وفات کرد، به برکت وجود فاطمه معصومه(س) حوزه علمیه شکل گرفت و این روز به عنوان روز دختر نامگذاری شده و توصیه ما از روایات ائمه اطهار(ع) این است که دو اصل اساسی محبت پدر و مادر و تکریم فرزندان باید در دستور کار باشد.
آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: اگر فرزندان ما از شهد شیرین محبت برخوردار نباشند در زندگی آینده دچار عقده خواهند شد، از سویی دیگر باید فرزندانمان را دوست بداریم و این دوستی باید حساب شده باشد.
مردم عزادار گرگان پس از اقامه نماز به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) دسته‌روی کردند.
نمازگزاران گرگانی به همراه حضرت آیت الله نورمفیدی از مصلی نماز جمعه تا گلزار شهدا با پای پیاده عزاداری کردند. در مسیر دسته‌روی عزاداران  تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مدح و ثنای امام صادق (ع)، نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی کردند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

آخرین خطبه ها

آرشیو
logo

پربازدیدترین خطبه ها

آرشیو