نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به حضورش در شهرستان گمیشان و دیدار با یک پیرمرد سیل زده در داخل چادر گفت که صرفنظر از ضرورت رفع نیازهای مردم خسارت دیده، ادامه یافتن اسکان سیل زدگان در چادر زیبنده نیست.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر شنبه در شورای اداری گلستان اظهار داشت: روحیه خوب این پیرمرد سیل زده که سوگوار از دست دادن همسرش نیز بود درس آموز است و باید توجه داشت که اغلب سیل زدگان استان از جمله در گمیشان و آق قلا صبور و فهیم هستند و نباید اجازه داد بیش از این رنج آنها طولانی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تجربه سیلاب های قبلی گلستان نشان می دهد که این استان هیچگاه نمی تواند از تهدید حوادث در امان باشد و بر همین اساس باید زیرساخت های پیشگیرانه در مناطق مستعد هرچه زودتر فراهم شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: با وجود تلاش فراوان مسوولان برای رفع کمبودها و ایجاد زیرساخت های لازم، استان گلستان همچنان مستعد تکرار سیل است.

وی با بیان اینکه راه حل قطعی و نهایی رفع مشکلات ناشی از سیل گلستان انسجام مردم و برنامه ریزی مسوولان است، گفت: یکی از راه های شتاب گرفتن روند توسعه استان، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است چراکه با اعتبارات و بودجه های دولتی امکان تکمیل و بهره برداری زودهنگام از طرح های نیمه تمام وجود ندارد.

امام جمعه گرگان اظهارات رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان مبنی بر محدودیت های اعتباری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: باروند کنونی تخصیص اعتبار، تکمیل طرح های نیمه تمام استان به ۸۰ سال زمان نیاز دارد که استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند این مسیر را کوتاه تر و رفع مشکل کند.

مراسم پرفیض دعای ندبه با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله نورمفیدی و عاشقان اهلبیت (ع) صبح جمعه در امامزاده ابراهیم رنگو برگزار شد.این مراسم که با استقبال گرم مردم  با سخنرانی امام جمعه گرگان و مداحی حاج مرتضی طاهری از تهران همراه بود.درمتن سخنان آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه گرگان آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شاعر عزیز با اشعاری که در رابطه با حضرت ولی عصر (عج) خواند دل ها را نورانی و متوجه حضرت ولی عصر(عج) کرد که همه منتظر او هستیم و او بشریت را از این احوال نجات خواهد داد.انشالله همه ما جزو منتظران واقعی حضرت باشیم.مردی آمد نزد امام صادق (ع) و سوال کرد ای آقا کارهایی می کنیم و عبادت هایی که انجام می دهیم الان ثوابش بیشتر است یا زمانی که دولت حق برپا می شود؟سوال جالبی بود امام صادق (ع) فرمود امروز؛ فرد از این پاسخ تعجب کرد.امام صادق (ع) گفت چون امروز با ترس و لرزی که حکومت های جور برایتان درست می کنند با گرفتاری هایی که دارید به این خط و راه ایستاده اید اما آن روز ترس و لرزی وجود ندارد و همه می آیند به سمت  آن حکومت‌ حق، بنابراین امروز ثواب عمل شما بیشتر است.دوباره مرد پرسید پس چرا ما انتظار حکومت مهدی (عج) را بکشیم اگر امروز ارزشش بیشتر است پس چرا منتظر باشیم.امام صادق (ع) گفت آیا عدالت و حق را دوست نمی‌دارید؟ آیا دلتان نمی خواهد دنیا پر از عدل و داد شود معنی انتظار امام زمان (عج) این است آن هایی که واقعا منتظر هستند حتما منتظر عدالت و حق هستند و منتظر این هستند ظلم از جهان ریشه کن شود؛ انتظار واقعی یعنی این.آن کسی که منتظر امام زمان (عج) است که از وضع موجود جهان ناراضی است. جهان و ظلم هایی که در جهان می شود مثلا در یمن بمب روی سر مردم می‌ریزند این همه ناراحتی و مشکل و ... به وجود می آورند.وقتی منتظر امام زمان (عج) است از این چیزها ناراحت است وگرنه آدم بی تفاوت باشد حساسیتی نداشته باشد می گوید به ما چه مربوط است.در اطراف عالم به مردم ظلم می شود به ما چه مربوطه؟ اینگونه نیست و کسی که اینگونه فکر من می کند دیگر نمی تواند منتظر امام زمان (عج) باشد.انشالله این اشعاری که عزیزان می خوانند ما را با آن مطلب نزدیک و آشنا کند که معنی انتظار چیست و ادم منتظر کیست.ما در  روایاتی داریم کسی که منتظر امام زمان (عج) باشد مانند این است که در خیمه رسول‌خدا زیر پرچم پیامبر (ص) در راه خدا جهاد کرده باشد.منتظر یعنی این، فردی که از وضع موجود جهان ناراحت است  و حساس است چرا که منتظر عدالت جهانی است و منتظر حقی است که بر جهان حاکم شود، پس مشمول روایات قرار می گیرد یا اگر از دنیا برود همانند فردی است که خونش درراه خدا ریخته شده است.هر کسی نمی تواند مدعی شود منتظر امان زمان (عج) است کسی می تواند مدعی باشد که عاشق عدالت باشد عاشق انصاف باشد عاشق برقراری عدالت باشد اگر ببیند ظلمی می شود دغدغه داشته باشد ما چنین حکومتی را  می خواهیم.ما همه عاشق بهشت هستیم و از جهنم می ترسیم هر کسي مومن باشد دلش می خواهد به بهشت برود و گرفتار جهنم نباشد نه تنها ما بلکه انبیای ما و ائمه ما هم همین‌گونه بوده اند.امام حسین(ع)  در دعای عرفه و در آخر دعا می گوید خدایا یک دعا هست اگر به من دهی هیچ چیز دیگری ندهی همان من را بس است گر ندهی هر چه هم بدهی به درد من نمی خورد«آن چیزی که از تو میخواهم این است که من گرفتار جهنم نشوم».امام علی (ع)  هم در دعای کمیل در رابطه با جهنم می فرماید جهنم و آتش چیزی است آسمان   و زمین تاب تحمل آن را ندارد من بنده ضعیف چطور می توانم با آن سر کنم ، خدا من را با عقوبت خودت ادب نکنی.پس جهنم چنین جایی است هم بهشت مراتب دارد هم جهنم مراتب دارد و یکسان نیستند.در روایات آمده که شجره طوبی بخشی از هر خانه ای هست شجره طوبی ریشه اصلیش جای دیگری است در خانه پیامبر(ص)  یا حضرت علی (ع) است من نمی‌دانم آن درخت چگونه درختی است نمی‌دانم. همه دلمان می‌خواهد به بهشت برویم و از جهنم نجات پیدا کنیم. پیامبر اکرم(ص) از مسلمان می‌خواهدبه 6 چیز متعهد شوید که در صورت تعهد به این  موارد ،منم متعهد می شوم وضمانت  می کنم بهشت را.این 6 چیز همت می خواهد اولش این است وقتی حرف می‌زنید دروغ نگویید.هر که دروغ می گفت از چشم پیامبر(ص) می افتاد، البته بازارش بین ما خیلی گرم است، خلف وعده نکنید سر حرف خود بایستید امروز و فردا نکنید.وقتی وعده می دهید عمل کنید، چک چیست ؟ سفته چیست؟ فقط برای اینکه آدم یادش نرود نوشته ای داده شود حرف مومن باید ازهر سندی معتبر تر باشد نوشته هم برای این است که آدم یادش نرود.اگرنجار و برقکار و... هستید اول ببینید می توانید کار را انجام دهید یا نه.اگر اشتباه کردید معذرت خواهی کنید، اگر کاری اشتباه کردید عذرخواهی کنید،اگر شما را امین قرار دادند خیانت نکنید.اگر در شما نور ایمان روشن شود مثل این است که مثلا اینجا شب تاریک است اما در ساختمان چراغی باشد نور چراغ خودش را نشان می دهد.چشم، پنجره دل انسان است. گوش و زبان همه پنجره هستند اگر واقعا به خدا ایمان دارم به دستورات الهی ایمان دارم از بهشت و جهنم می ترسم این باید خود را نشان دهد که دل نورانی به نور ایمان است اگر زبان رها باشد مشخص می شود نور ایمان هنوز وارد دل ها نشده است.عزیزان و برادران و خواهران یک روزی همه ما زیر خاک می رویم.چه چیزی داریم به خدا بگوییم اگر زبان و چشم و گوشمان یک چیز دیگری بگوید با جه سرمایه ای نزد خداوند برویم.چهارمین مورد یعنی اینکه چشم ها را حفظ کنید،پنجمین مورد پاکدامنی است و آخر باز می فرماید دست و زبانتان را حفظ کنید.هیچ عضوی به اندازه زبان نمی تواند گناه کند.دروغ، تهمت،  اذیت، افترا، مسخره کردن و... گناهان زبان است پیامبراکرم (ص)می فرماید دست و زبانتان را حفظ کنید. اگر شما این 6 کار را انجام دهید. دروغ نگفتن، خلف وعده نکردن، امین بودن، چشم را حفظ کردن و پاکدامنی و زبان را حفظ کردن. منم متعهد می شوم وضمانت  می کنم بهشت را.انشالله ما به پیامبراکرم (ص) تعهد کنیم از همین روز مبارک که بین العیدین است همانطور که از ما خواست تا این 6 مورد را اجرایی کنیم. حتما پیامبر اکرم(ص)هم به حرف خودش عمل کند حالا وارد بهشت که شدیم هر کجایش باشد بهشت است مراتب دارد اما دیگر آنجا حسد و بخل و... نیست.اگر آدم ببیند رفیقش درجه بالاتری دارد این چیزها حساب نیست خداوند می فرماید حتی اگر خوراک  شيشه هم در دل هایشان باشد وقتی بخواهند وارد شوند ما از دل هایشان در می آوریم.

 

عید قربان در جایگاه بی‌بدیل خویش، توأم با درس ایثار و فداکاری، نوع‌دوستی و کنار گذاشتن خواهش‌های نفسانی است تا آدمی بهتر بتواند مشکل و گرفتاری دردمندان و گرفتاران را درک کند و بدون چشمداشت و منت گذاشتن و البته بر اساس تکلیف شرعی و انسانی به یاری آنان بشتابد.

در ایام خجسته عید قربان اهل سنت خود را مقید می دانند به دید و بازدید اقوام بپردازند.از اینرو حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان برابر سنوات گذشته دراین ایام با حضور در شهرهای مختلف استان و دید و بازدید از عزیزان اهل سنت ضمن تبریک عید سعید قربان این سنت حسنه دید و بازدید را به نحو شایسته انجام داده و دراین دیدارها بر اهمیت مسئله مهم وحدت و انسجام بین اقوام مختلف در استان تاکید داشتند.

امسال نیز نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان وامام جمعه گرگان با حضور در شهرهای سیل زده گمیشان و آق قلا و دیدار با خاندان شاهد و شهدای خدمت ، علماء و مردم از نزدیک در روند بازسازی مناطق سیل زده قرار گرفته و همانند دیدارهای گذشته طی سخنانی حفظ وحدت را موجب خشنودی خدای متعال و اشرف کائنات محمد مصطفی (ص) برشمرده و همگان را به پرهیز از تفرقه و نفاق که از اهداف دشمنان اسلام است تشویق و ترغیب می نمودند.

وی در دیدار با خاندان شهدای خدمت یادآور شد :این سیل، خساراتی برای استان‌مان داشت اما از طرف دیگر جلوه‌هایی از وحدت و همدلی در حادثه خودش را نشان داد که شاید از برکات این حادثه بود. حادثه سیل نشان داد ملت ما یکپارچه و متحد هستند.

آیت الله نورمفیدی در حاشیه این دیدار ها در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز گلستان از زحمات خادمین به حادثه سیل گلستان وصبر و بردباری مردم خوب ترکمن صحرا تقدیر و تشکر نمود.