نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: زندگی واقعی در آخرت احساس شده و و زندگی دنیایی در مقایسه با آن لهو است.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در بیست و هشمین روز ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر سوره مومنون در مسجد جامع گلشن گرگان اظهار داشت: همه چیز در آن دنیا زنده و با انسان حزف می‏زند.

وی افزود: ذات اقدس الهی در قرآن می‏فرماید زندگی دنیایی زندگی نیست، طعم زندگی واقعی در آخرت چشیده می‏شود.

 نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: به دستور پروردگار اعضای بدن انسان و حتی زمین که بر روی آن زندگی می‏کنیم روز قیامت با ما حرف می‏زنند.

 آیت الله نورمفیدی ادامه داد: انچه را که در آخرت هست با کلمات نمی‏توان بیان کرد، دست‏یافتن به حقایق آنها امکانپذیر نیست.

 به گفته وی، ذات اقدس الهی به همه انسان‏ها هشدار داده که عالم برزخ برای همه وجود دارد و هر کسی براساس اعمال خود در بهشت و یا جهنم برزخ قرار می‏گیرد.

 امام جمعه گرگان با طرح این سئوال که دنیا چگونه به آخر می‏رسد؟ گفت: در یکی از آیه‏های سوره مومنون به دو نکته اشاره شده است.

 آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اولین نکته دمیده شدن در «سور» است که قرآن با چهار تعبیر درباره آن صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعبیر اول «نفخ سور»، تعبیر دوم «نقر فی‏الناقور»، تعبیر سوم «القارعه مالقارعه» و تعبیر چهارم «صیحه» هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در آیات شریف قران دو با «نفخ سور» آمده که یکی به معنای مرده شدن همه و دیگری به معنی زنده شدن همه است.

 آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: در سوره زمر و 10 آیه دیگر هم همین تعبیر بکار برده شده، اما تعابیر و معنای دیگری هم دارد.

 وی تاکید کرد: سلسله مسائل دنیای آخرت برای ما قابل درک نیستند، زمانی به درک واقعی می‏رسیم که پرده‏ها کنار روند.

 نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیپوری که «اسرافیل» در آن می‏دمد دو سر دارد که یک سر آن در زمین و سر دیگر آن در آسمان هفتم است و اسرافیل دو بار در این شیپور می‏دمد.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند این شیپور از نوری است که سوراخ‏هایی به اندازه تمام ارواح بندگان حق ‏تعالی دارد.

 به گفته وی، علامه طباطبایی فرمود که ما باید به همه انچه را که ذات اقدس الهی فرمودند ایمان داشته باشیم.

 

گرگان – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی: نماز عيد سعيد فطر با حضور اقشار مختلف مردم خداجوی در مصلی نماز جمعه گرگان اقامه می شود. دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان اعلام كرد: به محض اعلام عيد سعيد فطر از سوي دفتر مقام معظم رهبري، نماز با شكوه عيد سعيد فطر ساعت 8صبح در مصلی وحدت نماز جمعه گرگان به امامت حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان وامام جمعه گرگان با حضور اقشار مختلف مردم مومن و مسئولان برگزار مي شود. همچنين صندوقهايي براي جمع آوري فطريه و زكات و كفاره نيز در نقاط مختلف مصلی جانمايي شده و آماده جمع آوري فطريه شهروندان هستند

 بسم‏ الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب ‏العالمین الصلاه‏ والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل‏ بیت الطیبین الطاهرین و سحبه‏ المنتجبین سیما بقیه ‏الله و امام ‏العصر (عج) و لعنت‏ الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم ‏الدین.

 شب های گذشته موارد و انگیزه های ترس از ذات اقدس الهی را توضیح دادم و عرض کردم و او موجود ترسناکی نیست. تمامی زیبایی ها در وجود او جمع شده و موجود دوست داشتنی است. بنابراین ترس از پروردگار از جنبه دیگری است که به او مربوط نمی شود بلکه مربوط به انسان است.

 امام زین العابدین در مناجات الخائفین خطاب به ذات اقدس الهی فرموده است: «ای پوشاننده زشتی ها به رحمتت مرا از عذاب آتش نجات بده.» این چیزی است که بزرگواران و انبیاء الهی ما نیز از آن وحشت داشتند. این آتش را خودمان افروختیم. این آتش از وجود خودمان ناشی می شود. اینگونه نیست که آنجا دریایی از هیزم بریزند و ما را داخل آن بیاندازند.

اگر اینگونه باشد که این آتش زود خاکستر می شود. آتش جهنم از نوع آتش دنیا نیست. آتش خاصی است که خاکسترشدنی نیست. حضرت علی (ع) فرموده است: «این چیزی است که آسمان ها و زمین تاب تحمل آن را ندارند وای بر من در حالی که بنده ذلیل و ضعیفی هستم».

 باید کاری کنیم که از آتش جهنم نجات یابیم. بخش عمده این آتش به اعمال خودمان مربوط می شود و بخش عمده آن نیازمند رحمت الهی است. ما باید آگاه باشیم و آینده را ببینیم. با اعمال و رفتارمان کاری کنیم که زمینه آتش افروزی در درون مان از بین برود. از اذیت کردن، تهمت زدن، دروغ گفتن، مال مردم و مال یتیم خوردن شدیدا پرهیز کنیم.

کسی که مال یتیم را می خورد همین الآن در حال خوردن آتش است، اما الآن احساس نمی کند. روز قیامت که پرده ها کنار روند متوجه اعمال خود می شوند. روز قیامت علاوه بر آتش جهنم عذاب های دیگری هم هستند؛ مانند ننگین شدن و سرزنش شدن. اینها عذاب مخصوص هستند.

 روز قیامت صفها از هم جدا می شوند. انسان های نیکوکار و بدکار از هم جدا می شوند. حال ها و کیفیت های انسان متحول می شود. وضع ظاهری انسان تغییر می کند. بعضی ها روز قیامت به صورت انسان و برخی دیگر به صورت حیوان محشور می شوند، زیرا صفت غالب در وجود آنها حیوانگونه است.

امورات روز قیامت هول انگیز و وحشتناک هستند. زن شیرده فرزند خود را از ترس رها می کند. زن باردار از ترس جنینش را می اندازد. مردم در حالی که مست نیستند حالت مست ها را دارند چون ترس از عذاب الهی تمام وجود آنها را فرا می گیرد.

روز قیامت نیکوکاران که از نظر ایمان، اعتقاد، اخلاق و رفتار شایسته بودند جزو مقربان درگاه الهی می شوند و گناهکاران از رحمت الهی دور می شوند که این دوری بدترین عذاب است. آن روز ذات اقدس الهی به کسی ظلم نمی کند بلکه هر کس براساس اعمال خود عذاب می شود.

بسم‏ الله الرحمن الرحیم الحمد الله رب ‏العالمین الصلاه‏ والسلام علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل‏ بیت الطیبین الطاهرین و سحبه‏ المنتجبین سیما بقیه ‏الله و امام ‏العصر (عج) و لعنت‏ الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم ‏الدین.
امشب شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است. بعضی از اهل معرفت و کسانی که خودشان یک سال تمام برای درک شب قدر شب زنده داری کردند نظرشان بر این است که شب قدر بین پنج شب می باشد.
نیمه شعبان و نوزدهم، بیست و یکم، بیست و سوم و بیست و هفتم ماه مبارک رمضان. بنابراین یکی از شب های احتمالی قدر شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان است.
همچنین در رابطه با این روز گفته شد که امام حسن مجتبی (ع) در چنین روزی ابن ملجم را قصاص کرد و به درک فرستاد. این نظر درست نیست. منابع معتبر گفته اند همان روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان و بعد از آنکه شب پیکر مبارک امام علی (ع) در نجف به خاک سپرده شد امام حسن مجتبی (ع) ابن ملجم را قصاص کرد. شب های گذشته به برخی از اسماء الهی اشاره کردم. امشب نیز به یکی دیگر از این اسماء می پردازم.
«یا ستار» یکی از این اسماء الهی و به معنای بسیار پوشاننده است. ذات اقدس الهی چه چیزی را می پوشاند؟ «یا غفار» هم که قبلا درباره آن صحبت شد به معنی پوشاندن است. در «یا غفار» پروردگار گناهان انسان را می پوشاند و در «یا ستار» پوشاننده عیوب است. یعنی اینکه ذات اقدس الهی عیوب انسان را رو نمی کند مگر اینکه خود انسان آنها را آشکار کند.
مگر امکان دارد انسان خودش عیوبش را رو کند؟ در برخی از روایات به نقل از امام صادق (ع) آمده است: «پروردگار به مومن اجازه نمی دهد که خودش را خوار و ذلیل کند. مومن عزیز است».
از آن حضرت سئوال کردند: «چگونه ممکن است انسان خودش را خوار و ذلیل کند؟» امام صادق (ع) پاسخ داد: «مومن وقتی خود را در معرض انجام کاری قرار دهد که توان آن را نداردخود را خوار می کند.» تا قبل از ورود انسان به انجام کاری کسی او را به عنوان فرد ناتوان نمی شناسد و شاید هم بیشتر نزد مردم مورد احترام باشد اما با قبول آن کار خود را خوار و ذلیل می کند. ما باید قدر خود را بدانیم و خود را در جایی قرار ندهیم که در حد مانیست. در غیر اینصورت عیوب و ناتوانی ما مشخص می شود.
امام زین العابدین در آخر مناجات الخائفین ذات اقدس الهی را به رحمتش قسم می دهد. رحمت به این معناست که کسی با جریحه دار شدن احساساتش نسبت به کسی به او محبت کند. اما پروردگار از روی احساسات به کسی محبت نمی کند. رحمت درباره ذات اقدس الهی به معنی رفع نیاز از نیازمندان است.لذا هرگاه در درگاه ذات اقدس الهی دعا می کنیم باید او را با کلماتی همچون «یا رحمن» و «یا رحیم» مورد خطاب قرار دهیم.

 

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی: مراسم افطاری خادمین مصلی گرگان و مسئولین شهرستان گرگان  در مصلی نماز جمعه  گرگان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان ضیافت افطاری خادمین مصلی نماز جمعه گرگان با حضور حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان و امام جمعه گرگان ، حجت الاسلام  والمسلمین عامری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ، اعضای ستاد نماز جمعه گرگان و مسئولین شهرستان گرگان شب گذشته در مصلی وحدت این شهر برگزار شد.  

گفتنی است در این مراسم افطاری مدعوین  نماز جماعت مغرب وعشاء را به امامت حضرت آیت الله نورمفیدی قامه کردند.

 در پايان نيز حضرت آیت الله نورمفیدی  از تمامي خادمین مصلی  نماز جمعه گرگان  ،مسئولين شهرستان و دست اندركاران برگزاري ضيافت افطاري تقدير و تشكر كرد.