پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی-در پی برگزاری مراسم و جلسات مختلف به مناسبت عاشورای حسینی و حضور فعال علماء و اقشار مختلف اهل سنت ترکمن صحرا دراین مجالس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی طی نامه ای به حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان فرمودند:احترام به همّت والاي علماي بزرگ، امام‌هاي جمعه و جماعت، اساتيد و مدرسان دانشمند حوزه‌هاي علمي تركمن صحرا كه مودّت و علاقه و افر خود را نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت(علیهم السلام)  اظهار و در جريان تعزيت حضرت حسينبنعلي(علیهما  السلام) و ساير شهداي كربلا همانند برادران شيعه خود سوگمندانه حضور يافته و قيام تاريخ‌ساز آن حضرت(علیه السلام)   را در برابر دودمان ننگين اُمَوي و مرواني، مصداق بارز امر به معروف و نهي از منكر دانسته و حمايت خويش را از مبارزه خالصانه در برابر هر استكبار زيادي‌خواه اعلام داشتند، لازم است . اين هدف برين در قرن حاضر از حضرت امام خميني(ره) و مراجع ممتاز جهان اسلام و مقام محترم رهبري و امّت بزرگواري است كه تمدن اصيل خود را در تديّن به اسلام ناب مي‌داند. از مساعي مدبّرانه آن نماينده محترم وليّ فقيه در استان گلستان و مردم بزرگ آن منطقه و آقايان محترم اهل سنّت و جوانان غيور و دينمدار آن مرز و بوم كه مهد پرورش نام‌آوران علوم عقلي و نقلي بوده و مي‌باشد، تقدير مي‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان در متن این نامه آمده است؛

 

بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ إيّاهُ نَسْتَعِين

 

حمد ازلي خداي سرمدی را سزاست، تحيّت ابدي پيامبران الهي به ويژه حضرت ختمي نبوت(صل الله علیه و آله و سلم)را رواست.

درود بيكران دودهٴ طاها و اُسْرهٴ ياسين خصوصاً حضرت ختمي امامت مهدي موعود موجود را بجاست. به اين ذوات قدسي تولّي داريم و از معاندان لَدود آنان تبرّي مي‌نمائيم.

حضور محترم آيت الله آقاي حاج سيد كاظم نور مفيدي(دامت بركاته)

با سلام و دعا به عرض مي‌رساند

مرقوم شريف همراه با تصوير علماء، ائمّه جمعه و جماعات، زعماي حوزه‌هاي علميّه تركمن صحرا و آثاري از بيان و بنان بزرگان و برادران اسلامي اهل سنّت منطقه پيرامون محبّت و مودّت به اهل بيت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به ويژه حضرت سيّدالشهداء حسينبنعلي(علیهما السلام) و شهدای سانحه بي‌بديل و جهاني كربلا واصل شد و از مساعي خردمندانه آن جناب و درايت عالمان آگاه به زمان كه از گزند هجوم لوابس محفوظ و از آسيب دسيسه مناديانِ «فَرِّق تَسُد» مصون‌اند سپاسگزاري مي‌شود. ضمن درخواست قبولي اعمال عزاداران حسيني(علیه السلام)  و مسئلت پيوند ناگسستني همگان با قرآن و عترت اطهار(علیهم السلام)  يادآوري چند نكته مي‌تواند در تحكيم مباني اتحاد سهم تعيين كننده‌اي داشته باشد.

يكم: خداي سبحان كلام بي‌مثيل و كتاب بي‌عديل خود را كه نديد آن را در غابْر و قادم و سالفْ و آنفْ اَحدَي نديد و نخواهد ديد، همانند روح مجرّد از صقع ربوبي تنزّل داد تا كسوت و جامه آويختن در بَر كند و به وصف كمالي تجلّي موصوف شود، نه همانند برف و باران كه از جوّ نزديك و فضاي مادّي نازل فرمود تا بتوان از آن به انداختن نام برد و آن به وصف مياني تجافي متصف گردد. حضرت اميرمؤمنان عليّ بن ابي طالب(علیه السلام) دربارهٴ تنزّل قرآن حكيم چنين فرمود: «فَتَجَلَّي‏ لَهُمْ سُبْحَانَهُ فِي كِتَابِهِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَكُونُوا رَأَوْهُ»[1] و آنچه در حديث معروف و مقبول برادران اسلامي شيعه و سنّي آمده دلالت دارد كه قرآن الهي همانند باران به زمين انداخته نشد، بلكه همسان روح مجرّد به ابدان و قلوب بشريّت توسط حضرت ختمي نبوّت(صل الله علیه و آله و سلم)آويخته شد كه همچنان طرف بالاي آن به دست بي‌دستي خداي سبحان است و طرف پايين آن به دست امّت اسلامي تا همگان با هم به آن اعتصام نمايند و همگي به سوي مقام برتر (هر كدام برابر كوشش خود) صعود نمايند و از اين منظر نهي از منكر تفرّق، در كنار امر به معروف اعتصام قرار فضيلت وحدت با انزجار از رذيلت كثرتِ شوم و اختلافِ مشئوم كه ره‌توشه تلخ اصحاب مشئمت است، واقع شده‌اند: ﴿وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا[2]. اين حبل متين اسلام كه استحكام خود را از قدرت ازلي قدير محض دارد، جامعه اسلامي را از هر حبل مَتين و پوسيده غير ديني بي‌نياز، بلكه بيزار میكند ـ به اميد آن ـ لذا اميرمؤمنان(علیه السلام)  فرمود: «... عَلَيْكُمْ بِكِتَابِ اللَّهِ فَإِنَّهُ الْحَبْلُ الْمَتِينُ وَ النُّورُ الْمُبِينُ وَ الشِّفَاءُ النَّافِعُ وَ الرِّيُّ النَّاقِعُ وَ الْعِصْمَةُ لِلْمُتَمَسِّكِ وَ النَّجَاةُ لِلْمُتَعَلِّقِ ... مَنْ قَالَ بِهِ صَدَقَ وَ مَنْ عَمِلَ بِهِ سَبَقَ».[3]

دوم: قرآن حكيم و سنّت معصومان(علیهم السلام)  كه ميزان حق و باطل و معيار صدق و كذب و مدار خير و شرّ و محور حسن و قبح و سرانجام ملاك سعادت و شقاوت‌اند، ضمن تبيين اهل بهشت و سيرت محمود آنان و تشريح اهل دوزخ و عادت مذموم آنها، نموداري از جامعه عقلاني و جمعيت جاهلي را ترسيم فرموده‌اند.

شعار اهل بهشت تسبيح خالق و تحيّت مؤمنان به او و فرجام آن همانند آغاز آنان حمد خداست: ﴿دَعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَتَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلاَمٌ وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ العَالَمِينَ[4]

و دثار اهل دوزخ، دشنام به يكديگر، بي زاري از همديگر و درخواست عذاب افزونتر براي رقيبان است: ﴿كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَهَا[5]﴿رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيِنِ مِنَ العَذَابِ وَالعَنْهُمْ لَعْناً كَبِيراً،[6] امّت اسلامي كه مأمور به وحدت و مودّت و منهيّ از كثرت و عداوت است، بايد نموداري از سيرت بهشتيان را در پرتو تمدن غنيّ و قويّ اسلام ارائه دهد و از صلاح الفت به سلاح تكفير و نفرت روي نياورد و ابزار استعمار، آلات استثمار، ادوات استعباد وسايل فرسوده استعمار بيگانه مخصوصاً استكبار جهاني و دسيسه صيهونيست نشود؛ هر چند هر آتشي كه صيهانيه برافروزند، خداوند سبحان آن را خاموش خواهد كرد: ﴿كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَاراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ[7]. برادران اسلامي ما آگاهند كه گروه نژادپرست اسرائيل زخم كهنه و به جا مانده از صدر اسلام در ساحت قدس حضرت پيامبر اعظم(صل الله علیه و آله و سلم)كه خداي منّان آن حضرت را از خيانت مستمرّ و فريب فراگير و عهد شكني مستدام آنها خبر داد و چنين فرمود: ﴿وَلا تَزال تَطَّلِعُ عَلي خائِنَةٍ مِنهُم[8].

البته خيانت در هر عصر و مصري متناسب با آن زمان و زمين است، امروز بارزترين خيانت به اسلام و جهان مسلمانان به كارگيري حربه زنگ زده تكفير و ايجاد جنگ داخلي و از بين بردن حرث و نسل بيگناه است.

سوم: اسلام كه ديني است همگاني و هميشگي برابر دو عنصر محوري كلّيت و دوام نقشه جامع جهان‌داني، جهان‌داري و جهان‌آرايي را به خوبي در راستاي تعليم كتاب و حكمت و تزكيه نفوس مستعد طرح و توضيح داد؛ لذا وظايف متنوّع مسلمان در سه قلمرو ملّي، منطقه‌اي و بينالمللي به خوبي بيان شده است؛ اصل جامع و فراگير آن براساس عقل و عدل است. جريان عقل با تفسير: «ما عبد به الرحمن و اكتسب به الجنان»[9] روشن شد و داستان عدل كه: «وَضعُ كُلّ شَيْ‏ءٍ فی مَوْضِعه» است با رهنمود خداي خالقِ هر شيء و شخص معلوم است. زيرا موضع اشياء و اشخاص را تنها آفريدگار آنها تحديد مي‌نمايد و ديگران را از دخالت در مرزبندي مخلوقات خود تهديد كرده است. از اين منظر مي‌توان گفت قوانين وضع شده دربارهٴ حقوق بشر فاقد صبغهٴ علمي است، زيرا موادّ قانوني و حقوقي از مباني آنها استنباط مي‌شود و مهمترين مبنا كه ساير مباني حقوقي مانند مساوات، مواسات، استقلال، آزادي، امنيّت، امانت، احترام متقابل، زندگي سالم و مسالمت‌آميز و ... در پرتو آن رسميّت مي‌يابند. قانون مقدّس عدل است كه مفهوم آن يعني هر چيزي را در جاي خود نهادن باشد، بسيار روشن است، اما حقيقت آن كه آگاهي عميق از موضع اشياء، اشخاص، عقايد، اخلاق، حقوق و نظير آنها است فقط در حوزه علمي آفريدگار آنها است و علوم وحياني خداي سبحان كه توسط پيامبران او به جامعه بشريت ارائه شد، تنها منبع استخراج مباني ياد شده از آنهاست؛ لذا قانونهاي تصويب شده بشري كه از منبع وحياني بهره نبرده است، هرگز صبغه علمي نخواهد داشت؛ زيرا مبناي بدون منبع همانند نهال بي‌ريشه است كه هرگز رشد نمي‌كند و بار نمي‌دهد. عقل تجربي و نيمه تجربي و تجريدي هرچند كارآمد و لازم‌اند، ليكن نسبت به اسرار غيبي گذشته و آينده به ويژه خصوصيت‌هاي پيچيده و پوشانده، صعب و مُسْتَصْعَبِ جريان معاد كه تنها ره‌توشه آن توحيد تام و تقواي ناب است، آگاه نيست. قرآن كريم ضمن احترام به عقل خداداد و فكر و فطرت خدابخشوده، از عدم كفايت آن چنين استدلال مي‌كند: ﴿رُسُلاً مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلاَّ يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَي اللّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللّهُ عَزِيزاً حَكِيماً[10]. كلمهٴ بعد گرچه ظرف است و مفهوم ندارد، ليكن چون در مقام تحديد است مفهومي دارد كه مقابل منطوق آن است؛ يعني اگر وحي الهي نبود انسان مي‌توانست در ساحت ساهره معاد چنين احتجاج كند: خدايا تو ميدانستي كه بشر بعد از گذران وادي هولناك مرگ به عالم جاويد مي‌رسد و در آنجا با احكام و لوازم خاص مي‌ماند، چرا راهبران نبوّت و رسالت كه آنان را از علوم غيبي برخوردار نمودي، اعزام نكردي! اين برهان نشان عدم كفايت عقل برهاني در عين لزوم آن دارد؛ يعني خود عقل با رهنمود وحي از قصور خويش با خبر مي‌شود، بلكه قبل از دليل نقلي به ضرورت وجود وحي پي میبرد.

چهارم: در نظام هستي، اثربخشي از آنِ موجود نيرومند است. اقتدار جامعه در گرو اتحاد آن است. قدرت ديني و توانمندي اسلامي از بارزترين مصداق آيه‌اي است كه بيگانه را از تجاوز به حريم اَمْن مسلمانان نااميد مي‌كند، گرچه تهاجم امّت اسلامي به مظلومان پذيرفته نيست؛ ولي صيانت از تعدّي ظالمان به قلمرو امّت اسلامي كاملاً عقلاني و مقبول است؛ آيهٴ: ﴿وَلْيَجِدُوا فِيكُمْ غِلْظَةً[11]، بيانگر استوار و ستبر شدن جامعه مسلمانان را در بر دارد به طوري كه هيچ بيگانه خيال خام قرار دادن گزينه نظامي روي ميز دولتمردان خود را در سر نپروراند و راز ناكامي مبتلايان به اختلاف آن است كه عصارهٴ هر اختلاف به يك اتحاد مشئوم رجوع مي‌نمايد. تحليل قرآن مجيد در فروپاشي امّتِ آفتزدهٴ نزاع، اين است كه سستي و ضعف اوّلين اثر تلخ تنازع بوده و زوال رَوح عزّت و رخت بربستن شكوه و عظمت اوّلين پيامد زشت آن خواهد بود: ﴿.. ولاَتَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ[12]. تنها نيروي مقتدري كه مي‌تواند قوّت را به ضعف و عزّت را به ذلت تبديل نمايد، اتحاد پليد و اتفاق ناميمون است زيرا دو گروهِ مُتخاصم هر كدام دو كار انجام مي‌دهند كه عصاره اين چهار كار منحوس يك امر ناميمون است. يكي از دو كار زشت صَرف نيروي خود و كندن آن از هويّت خويش و ديگري كاربرد آن در كندن توان رقيب است، چنان كه رقيب منازع نيز همين دو كار را دامن مي‌زند. ثمر اين چهار كار منسجم رخت بربستنِ عزّت و اقتدار جامعه است؛ يعني اين اتّحاد و انسجامِ زشت است كه آن پيامد تلخ را به همراه دارد. و اگر اتّحادي كه عصارهٴ چند كار مبارك است پديد آيد، عزّت موعود و اقتدار نويد داده شد ظهور مي‌كند كه اثر پرافتخار زهور آن مايهٴ تحقق حديث معروف است: «الاسلام يَعْلو ولا يُعلي عليه».[13]

پنجم: تفاوت اساسي سيره معصومان(علیهم السلام)  و روش مشئوم مبتلايان به آفت غرور و اُفتِ جاه‌طلبي اين است كه آنان نموداري از حكمت كوثري پروردگارند و جامعه اسلامي را به محكمات راستين دعوت مي‌نمايند و معاندانِ آن ذوات قدسي الگوي تشابه‌اند و اذناب خويش را به متشابهات فرا مي‌خوانند. كلام نوراني باب مدينه علم نبوي(صل الله علیه و آله و سلم)راجع به لزوم اتحاد و پرهيز از اختلاف اين است: «لَيْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ عَلَي أُمَّةِ مُحَمَّدٍ(صل الله علیه و آله و سلم)  وَ أُلْفَتِهَا مِنِّي»[14] و نيز دربارهٴ نافع نبودنِ اختلافْ چنين است: «فَإِيَّاكُمْ وَ التَّلَوُّنَ فِي دِينِ اللَّهِ فَإِنَّ جَمَاعَةً فِيما تَكْرَهُونَ مِنَ الْحَقِّ خَيْرٌ مِنْ فُرْقَةٍ فِيما تُحِبُّونَ مِنَ الْبَاطِلِ وَ إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ يُعْطِ أَحَداً بِفُرْقَةٍ خَيْراً مِمَّنْ مَضَي وَ لاَ مِمَّنْ بَقِيَ»[15]. خداي سبحان هيچكس را از تفرّق و پراكندهگي خير نداده و نخواهد داد.

آنچه در پايان اين مكتوب مطرح مي‌شود، لزوم احترام به همّت والاي علماي بزرگ، امام‌هاي جمعه و جماعت، اساتيد و مدرسان دانشمند حوزه‌هاي علمي تركمن صحرا است كه مودّت و علاقه و افر خود را نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت(علیهم السلام)   اظهار و در جريان تعزيت حضرت حسينبنعلي(علیهما  السلام) و ساير شهداي كربلا همانند برادران شيعه خود سوگمندانه حضور يافته و قيام تاريخ‌ساز آن حضرت(علیه السلام)   را در برابر دودمان ننگين اُمَوي و مرواني، مصداق بارز امر به معروف و نهي از منكر دانسته و حمايت خويش را از مبارزه خالصانه در برابر هر استكبار زيادي‌خواه اعلام داشتند. اين هدف برين در قرن حاضر از حضرت امام خميني(ره) و مراجع ممتاز جهان اسلام و مقام محترم رهبري و امّت بزرگواري است كه تمدن اصيل خود را در تديّن به اسلام ناب مي‌داند. مجدّداً از مساعي مدبّرانه آن نماينده محترم وليّ فقيه در استان گلستان و مردم بزرگ آن منطقه و آقايان محترم اهل سنّت و جوانان غيور و دينمدار آن مرز و بوم كه مهد پرورش نام‌آوران علوم عقلي و نقلي بوده و مي‌باشد، تقدير مي‌شود.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

قم المقدسه

جوادي آملي

اسفند 1392



 

[2]  . سورهٴ آل‌عمران، آيهٴ 103.

[3]  . نهج‌البلاغه، خطبهٴ 156.

[4]  . سورهٴ يونس، آيهٴ 10.

[5]  . سورهٴ اعراف، آيهٴ 38.

[6]  . سورهٴ احزاب، آيهٴ 68.

[7]  . سورهٴ مائده، آيهٴ 64.

[8]  . سورهٴ مائده، آيهٴ 13.

[9]  . الکافی، ج 1، ص 11.

[10]  . سورهٴ نساء، آيهٴ 165.

[11]  . سوره توبه، آيه 123.

[12]  . سوره انفال، آيه 46.

[13] . من لا يحضره الفقيه, ج4, ص334.

[14]  . نهج‌البلاغه، نامه 78.

[15]  . نهج‌البلاغه، خطبهٴ 176.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی -نماینده ولی فقیه در استان گلستان به مناسبت افتتاحیه مجتمع آموزشی شهدای بهزیستی گلستان گفت:  ایجاد مجتمع فرهنگی وورزشی کودکان بی سرپرست ، معلولین و زنان سرپرست خانوار شهدای بهزیستی گلستان در تحقق اهداف عالیه  سازمان بهزیستی بسیار ارزشمند می دانم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

       همه انسانها  نیازمند و یاری دیگران هستند و با همیاری به شکوفایی و کامیابی دست می یابند .خدمت به مردم و کمک به آنان ،منحصر در حل مشکلات مادی و بر طرف ساختن نیازهای مالی آنها نیست بلکه حل گرفتاریهای روحی و نیازهای عاطفی ، در تامین سعادت واقعی و طراوت و شادابی زندگی آنان موثرتراست.

      پیامبر گرامی اسلام(ص)درتبیین بهترین کارها در نزد پروردگار عالم سه چیز را جزء بهترین کارها می شمارند"ایجاد خوشحالی دردل مومن-برطرف ساختن گرسنگی اش-زدودن غم و اندوه از چهره او"باید این خصلت های نیکو را در مورد افراد محروم ،معلولین و فقرا بکاربست و بعنوان فرهنگ عمومی، جامعه اسلامی را از ارزش های اجتماعی و پاداش معنوی آن بهره مند ساخت.

      در راستای ساماندهی و جذب مشارکتهای مردمی دراین خصوص سازمان بهزیستی کشور براساس شرح وظایف و اهداف تعیین شده جهت گسترش خدمات توان بخشی ،حمایتی ،باز پروری و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های  اجتماعی
و کمک به تامین حداقل نیازهای قشرمحروم تشکیل و فعالیت می نماید و انصافا یکی از نهادهای پرتلاش و
 موثر دولت محسوب می شود.

     ایجاد مجتمع فرهنگی وورزشی کودکان بی سرپرست ، معلولین و زنان سرپرست خانوار شهدای بهزیستی گلستان در تحقق اهداف عالیه  سازمان بهزیستی بسیار ارزشمند می دانم و با عنایت به گزارش مدیران استانی چون شیوع معلولیت دراستان گلستان بالاتر از نرخ متوسط کشوری تحت پوشش سازمان بهزیستی می باشدبر ضرورت رفع کاستی ها ، افزایش اعتبارات و سایر امکانات تاکید دارم.

     بخاطر شرکت در اجلاس خبرگان رهبری توفیق دیدار عزیزان برای اینجانب میسر نشد. بدینوسیله از مساعدت های ریاست محترم سازمان بهزیستی و همه کسانی که دراین مسیر مبارک گام بر می دارند از جمله  مسئولین و اداره کل بهزیستی استان و خیرین گرامی تقدیرو تشکر می نمایم.

    موفقیت همه را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف استان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی –عملیات ساخت مرکز فرهنگی مذهبی حسینیه گلستانیهای مقیم تهران با حضور نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان آغاز شد.به گزارش روابط‏عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، دراین مراسم که با حضور مسئولین کشوری و گلستانیهای مقیم تهراندر ورزشگاه شهید تیموری تهران  برگزار گردید، آیت الله نورمفیدی طی سخنانی با اشاره کلام نورانی امام حسین (ع)گفت:عن أبی عبدالله (ع): قال لفضیل: تجلسون و تحدثون؟ قال نعم: جعلت فداک، قال: إن تلک المجالس أحبها فأحیوا أمرنا یافضیل، فرحم الله من أحیی أمرنا، یا فضیل! من ذکرنا أو ذکرنا عنده فخرج من عینه مثل جناح الذباب غفرالله له ذنوبه و لو کانت أکثر من زبد البحر.از امام صادق(ع) روایت شده است که به فضیل فرمودند:آیا شما گرد هم می‌آیید و با هم سخن می‌گویید؟ فضیل جواب داد: بله فدایت گردم. آن حضرت فرمودند: به درستی که من این مجالس را دوست دارم؛ پس ای فضیل! امر ما را زنده بدارید، خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می‌دارد.

وی تصریح کرد: بحث و گفتگوهای دینی و مذهبی یکی از مباحث مهمی است که همه ما به آن نیاز داریم و این امر مهم در احادیث و روایات اسلامی  بسیار تاکید شده است. امام جمعه گرگان اظهار داشت:اصولا اسلام یک دین اجتماعی به شمار می آید و از فرد بودن و انزوا به دور است و در بسیاری از تکالیف الهی همانند نماز روزه وحج ... که در شریعت اسلام آمده است ما را به اجتماع و با هم بودن دعوت نموده است.آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به حدیث نورانی پیامبر اکرم(ص)الجماعه رحمه و الفرقه عذاب... وحدت مایه رحمت،و تفرقه موجب عذاب است...اظهار داشت:پیامبر رحمت، اجتماع و با هم بودن را رحمت برشمرد و جدایی و پراکندگی هر کس را موجب عذاب الهی دانستندو ما برای اینکه  دراین زمینه به عمق فرمایش پیامبر(ص)بیشتر پی ببریم باید به تدبرو تفکر که فرمایش قرآن کریم نیز می باشد توجه نمائیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود:این مرکز فرهنگی و حسینیه، گلستانیهای مقیم را به اجتماع و با هم بودن دعوت می کند و مصداق واقعی  تحقق کلام پیامبر اعظم (ص) الجماعه رحمه و الفرقه عذاب...است واین اجتماع باعث می شود رابطه شما با زادگاه و وطن خودتان(گلستان)ازبین نرود و کمرنگ نشود .وی شروع ساخت این مرکز فرهنگی را لطف الهی دانست و اظهار داشت:هدفی را که سالها در ذهن خیلی ها بوده به بار نشسته و این را باید شکر گزاری نمائیم چرا که به اعتقاد بنده ریشه همه ارزش های زندگی و نعمت خدادادی و خوبیهای آن از ناحیه ذات اقدس الهی و پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

آیت الله نورمفیدی رابطه بین انسان و زادگاهش را یک امر پسندیده و منظور شارع مقدس اسلام برشمرد و با اشاره به کلام امام علی (ع)گفت:شهرها و کشورها به خاطر علاقمندی مردم به زادگاهشان است که موجب آبادانی و عمران خواهند شد.امام جمعه گرگان تصریح کرد:اگر شما در پایتخت زندگی می کنید ، میل و توجه شما به وطن و زادگاهتان یک امر طبیعی و پسندیده است . و دراین راستا باید احساسات و علاقمندی شما به وطن دوچندان شود.نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از  ایمان و معرفت به عنوان سرمایه اصلی انسان یاد کرد و گفت: دراین مرکز فرهنگی نباید هیچ صبغه و رنگ خاصی از هر جهات وجود داشته باشد .بنده همیشه به عزیزانی که در حسینیه ها و هیات مذهبی فعالیت می کنند توصیه می کنم به این محافل و مجالس هیچ صبغه و رنگی ندهید.

نماینده ولی فقیه دراستان بهترین و زیباترین صبغه را انتساب به ابا عبدالله الحسین (ع) برشمرد و اظهارداشت :هیچ صبغه ای بهتر از انتساب به سیدالشهدا(ع) نیست.وی افزود: این مجموعه باید رنگ خدایی و الهی داشته باشد و از هر صبغه و رنگی دیگری  باید دوری نماید و از طرفی متعاق به همه گلستانیها است.آیت الله نورمفیدی تنگ نظری ها را آفت جامعه برشمرد و گفت:  ما انقلاب کردیم ،جنگ را پشت سر گذاشتیم از تحریم ها عبور کردیم اما هنوز نتوانستیم از این تنگ نظری ها که متاسفانه گرفتار آن هستیم عبور کنیم.امام جمعه گرگان درادامه اظهار داشت: همه افراد جامعه دارای نظر سیاسی متفاوت هستند اما همه در کنار هم با هم برادر و برابریم و به نظام و رهبری تعلق داریم .پهلو زدن و جناح بندی نباید دراین مرکز خودنمایی کند و هدف اصلی را زیر سوال ببرد و دراین اجتماع باید ایمان و معرفت الهی و محافل مذهبی و رابطه با زادگاهمان مورد نظر باشد و در راستای تقویت نظام و رهبری و ارزش های انقلابی قدم برداریم.

نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان در پایان از محبت و همکاری صمیمانه دکتر قالیباف "شهردارمحترم تهران"درراستای واگذاری زمین این مجموعه فرهنگی مذهبی تقدیرو تشکر نمودند.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی -  طلاب متاهل و اساتید مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان طی یک اردوی زیارتی و فرهنگی چهار روزه از هشتم تا یازدهم اسفند ماه جاری به مشهد مقدس اعزام شدند.  

به گزارش روابط‏ عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، در این سفر، طلاب ضمن زیارت حرم مطهر حضرت علی‏بن‏موسی‏الرضا (ع) در کارگاه مهارت‏های زندگی و مشاوره شرکت کردند.

حجت‏الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه استان گلستان، در حاشیه این اردو ضمن تقدیر از آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی، مسئول وموسس مدرسه امام خمینی (ره) گرگان و رئیس شورای حوزه علمیه استان گفت: برگزاری اردوی زیارتی و فرهنگی در این سطح و کیفیت یکی از اردوهای منحصر به فرد در کشور است.

لازم به ذکر است مدیریت حوزه علمیه استان گلستان طی نامه‏ای به مدیران مدارس علمیه استان آمادگی خود را برای حمایت مالی از مدارس برای برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی اعلام داشته است.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نورمفیدی -نماینده ولی فقیه در استان گلستان به مناسبت نخستین جشنواره شعر نماز و نیایش گفت: اگر اين مفاهيم عالي عبادي در قالب شعر كه يكي از برجسته‌ترين هنرهاست توسط هنرمندان كشورمان با حسن سليقه و مناعت طبع تبيين و بازگو شود قطعاً اثربخشي و ماندگاري آن بيشتر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

طهارت درون و پاكي نفس و صفاي روح در سايه عبادت و عبوديت برآورده و تأمين مي‌شود و مظهر تامّ وتمام عبادت هم نماز است كه در اسلام بعنوان برترين عبادت و زيباترين پرستش‌ها جايگاه رفيع و ارزشمندي دارد.

نماز زيباترين عملي است كه بعنوان هديه  الهي به مؤمنين و متقين عطا شده است. در نگاه ديگر نماز ، ذكر است غفلت‌زدا و بازدارنده از اعمال بد است. ان‌الصلاه تنهي عن‌الفحشاء و المنكر(عنكبوت آيه 45)

انسان در پي آن است كه با انجام فريضه نماز خود را به اوج ملكوت برساند و به خداي محبوب نزديك سازد ، زيرا نماز معراج مؤمن است.

يكي از بهترين شيوه‌ها در جهت تقويت ايمان ، بيان اسرار و حقايق ديني بويژه نماز و تأثيرگذاري روحي ، فردي و اجتماعي آن است .

بنابراين اگر اين مفاهيم عالي عبادي در قالب شعر كه يكي از برجسته‌ترين هنرهاست توسط هنرمندان كشورمان با حسن سليقه و مناعت طبع تبيين و بازگو شود قطعاً اثربخشي و ماندگاري آن بيشتر خواهد بود.

برگزاري جشنواره شعر استاني با موضوع نماز و نيايش را طليعه اين حركات پيشرو مي‌دانم و از همه كساني كه در اين مسير مبارك گام برمي‌دارند از جمله هنرمندان و شعرا ، مسئولين گرامي استان ، اداره كل  فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد اقامه نماز استان تقدير و تشكر مي‌نمايم.

اميد است به ياري خداوند منان در ترويج و اشاعه فرهنگ معارف ديني بيش از پيش موفق باشيد.

                                        

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

سيد كاظم نورمفيدي